اخبار بین الملل

بورس تل آویو برای ایجاد پلتفرم ارزهای دیجیتال

بورس اوراق بهادار تل آویو (TASE) در 24 اکتبر ایجاد یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین را برای گسترش خدمات تجاری خود به ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های دیجیتال به عنوان بخشی از برنامه استراتژیک جدید برای سال های 2023 تا 2027 فاش کرد.

صرافی در مورد سرمایه گذاری خود در حوزه ارزهای دیجیتال و ایجاد یک پلتفرم دارایی دیجیتال اظهار داشت:

“TASE اجرای فناوری‌های نوآورانه از جمله DLT، توکن‌سازی کلاس‌های مختلف دارایی‌های دیجیتال و قراردادهای هوشمند را ترویج خواهد کرد. TASE در نظر دارد برنامه‌های اقدام بالقوه متعدد، از جمله تبدیل زیرساخت‌های موجود به فناوری‌های نوآورانه، استقرار فناوری‌های نوآورانه به پلتفرم‌های تخصصی را بررسی کند. ارائه سبدی از خدمات و محصولات برای دارایی های دیجیتال و موارد دیگر.”
علاوه بر این، برنامه پنج ساله شامل توسعه و فروش راه‌حل‌ها و خدمات فناوری به سایر بورس‌ها و فعالان بازار، گسترش دامنه بازار آن، و انتقال به مدل شرکت خصوصی از طریق ایجاد یک شرکت سهامی عام جدید با مالکیت 100 درصدی است. بورس شرکت های تابعه آن به عنوان واحدهای هلدینگ جدید عمل خواهند کرد. TASE که در سال 2019 عمومی شد، گفت: “ساختار جدید شامل یک شرکت هلدینگ با چندین شرکت تابعه (هم زیرمجموعه های موجود و هم زیرمجموعه هایی است که برای پیشبرد اهداف طرح ایجاد می شوند) تشکیل می شود.

در چارچوب برنامه استراتژیک جدید، مدیریت TASE یک هدف درآمدی پنج ساله CAGR را بین 10 تا 12 درصد از رشد ارگانیک تعیین کرده است. این شرکت با اشاره به خرید احتمالی اظهار داشت: تغییر شکل ساختار مالکیت TASE ممکن است شامل “اجرای طرحی برای خریدهای استراتژیک و/یا سرمایه گذاری در حوزه های فعالیت آن و/یا در حوزه هایی باشد که ارزش افزوده ای به فعالیت آن ارائه می دهد.” -طرح مبادلات خارجی و کوچک.

این طرح که TASE ادعا می کند بر اساس تحلیل روندهای صنعت بوده است، چند روز پس از اعلام شراکت این شرکت با وزارت دارایی اسرائیل برای آزمایش یک پلتفرم با پشتوانه بلاک چین برای تجارت اوراق قرضه دیجیتال صورت گرفت. این اوراق تحت نام Eden توسط وزارت دارایی منتشر می شود و هدف از این پروژه کاهش هزینه ها و ساده سازی انتشار اوراق قرضه ملی است.

TASE در ماه سپتامبر شراکت خود را با بانک تسویه بین المللی (BIS) همراه با سایر بانک های مرکزی برای بررسی استفاده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs) برای پرداخت های خرده فروشی و حواله بین المللی اعلام کرد. این همکاری که Project Icebreaker نام دارد شامل آزمایش عملکردهای کلیدی و امکان سنجی تکنولوژیکی پیوند CBDC داخلی از طریق سیستم های اثبات مفهوم می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا