اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

وزیر دارایی انگلستان می‌گوید پوند دیجیتال بریتانیا پرداخت‌ها را مدرن می‌کند اما جایگزین پول نقد نمی‌شود

بانک انگلستان (BoE) و خزانه‌داری بریتانیا در حال تدارک برنامه‌هایی برای ایجاد یک ارز دیجیتال هستند که می‌تواند روش جدیدی برای پرداخت بدون نیاز به جایگزینی پول نقد ارائه کند.

قرار است در ۷ فوریه، یک مقاله مشترک در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs) منتشر شود و بانک انگلستان و خزانه داری به دنبال گرفتن بازخورد در مورد چگونگی ساخت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی هستند.

او گفت: «با این فرض که قرار نیست پول نقد حذف شود، یک پوند دیجیتال صادر شده و با حمایت بانک انگلستان می‌تواند راه جدیدی برای پرداخت باشد که قابل اعتماد و در دسترس است و استفاده از آن آسان است. ما احتمالات موجود را بررسی می‌کنیم و در تلاشیم تا ثبات مالی را حفظ کنیم.»

یکی دیگر از حوزه‌های اصلی تمرکز، ارائه یک جایگزین تحت حمایت دولت برای استیبل کوین‌های اختصاصی است که مقامات بانک انگلستان و خزانه‌داری انتظار دارند شرکت‌های فناوری بزرگ در سال‌های آینده به توسعه آنها کمک کنند.

به عنوان بخشی از این بیانیه، اندرو بیلی، فرماندار بانک انگلستان تاکید کرد که «پوند دیجیتال راهی جدید برای پرداخت، کمک به کسب‌وکارها، حفظ اعتماد به پول و حفظ ثبات مالی ارائه می‌کند».

با این حال، پیامدهایی وجود دارد و به همین دلیل کار فنی باید به دقت بررسی شود. مشاوره و اقدامات بعدی بانک که در حال حاضر تمرکز روی آن است، پایه و اساس تصمیمی اساسی برای کشور در مورد استفاده از پول خواهد بود.»

جان کانلیف، معاون فرماندار بانک انگلستان نیز قرار است در ۷ فوریه درمورد به‌روزرسانی صنعت مالی در بانک مرکزی و خزانه‌داری در حوزه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی سخنرانی کند.

در صورت عملی شدن این تصمیم، این پیشنهاد مطرح شد که پوند دیجیتال و سیستم زیربنای آن که مبتنی بر بلاک چین است حداقل تا سال ۲۰۲۵ ساخته نشوند.

در آوریل ۲۰۲۱، نخست وزیر فعلی و وزیر دارایی سابق، ریشی سوناک، به بانک انگلستان و خزانه داری دستور دادند تا با یکدیگر همکاری کنند و کارگروه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را تشکیل دهند. اساساً این دو وظیفه نظارت بر مطالعه و اجرای ساخت پوند دیجیتال را دارند.

با توجه به روند آهسته این طرح و محتاطانه بودن مواضع بانک انگلستان و خزانه‌داری، خزانه‌داری انگلستان در ۲۴ ژانویه یک فراخوان جذب نیرو در لینکداین (LinkedIn) خود منتشر کرد که در آن برای تیم پرداخت و فناوری مالی متشکل از ۲۰ نفر به دنبال یک سرپرست بود با تمرکز روی بررسی پوند دیجیتال.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا