اخبار متاورس

مدیرعامل میلیاردر بازی Fortnite اعلام کرد که متاورس به فعالیت خود ادامه می‌دهد

فعالان بزرگ فناوری حمایت خود را از ادامه فعالیت متاورس اعلام کردند.

مدیرعامل میلیاردر اپیک گیمز، شرکت سازنده بازی آنلاین پرطرفدار Fortnite، این ادعا را که متاورس از بین رفته است، رد کرد.

تیم سوئینی، اخیراً در یک توییت، مقاله Business Insider را به سخره گرفت و با اشاره به تعداد کاربران فضاهای مجازی دیگر که محبوبیت بیشتری دارند، اظهار کرد که متاورس مسیر خود را طی کرده است.

این توییت در پاسخ به پستی از اد زیترون، مدیرعامل EZPR، یک آژانس روابط عمومی فناوری و تجارت منتشر شد که ادعا می‌کرد دنیای تجارت فناوری متاورس را که زمانی در صدر اخبار بود، به حال خود رها کرده است.

این مقاله به طور خاص به پلتفرم واقعیت مجازی Horizon Worlds اشاره کرد، که Zitron ادعا می‌کند نتوانسته است به «وعده بزرگ» خود مبنی بر تبدیل شدن به آینده اینترنت عمل کند.

در این توییت این ادعا مطرح شد که Decentraland و Yuga Labs’ Otherside نیز ظاهراً نتوانسته‌اند به وعده‌های خود عمل کنند و مدعی شد که سرمایه‌گذاران توجه خود را به ترند بعدی دنیای فناوری معطوف کرده‌اند که همان هوش مصنوعی مولد (AI) است.

با این حال، سوینی این ادعا را رد کرد و اشاره کرد که ماهانه ۶۰۰ میلیون کاربر فعال در پلتفرم‌های دنیای مجازی مانند Fortnite، Minecraft، Roblox، The Sandbox و VR Chat وجود دارد.

متاورس، موضوع جدید بحث در دنیای فناوری

متاورس جدیدا به موضوع بحث در دنیای فناوری تبدیل شده است و برخی از رهبران صنعت مانند بیل گیتس با اشتیاق بیشتری نسبت به گذشته به آن نگاه می‌کنند.

چشم‌انداز تاریکی که در مورد متاورس وجود دارد آنقدرها هم بی‌دلیل نیست، به ویژه با در نظر گرفتن این نکته که بسیاری از حامیان بزرگ این ایده اخیراً از جاه‌طلبی‌های خود عقب‌نشینی کرده‌اند.

همین ماه گذشته، غول سرگرمی دنیا، دیزنی اعلام کرد که بخش متاورس خود را به عنوان بخشی از پروژه تعدیل نیرو که بر ۷۰۰۰ کارمند تأثیر می‌گذارد، حذف می‌کند.

علاوه بر این، مایکروسافت امسال فعالیت تیم Industrial Metaverse Core خود را متوقف کرده است که پروژه‌ای چهارماهه با هدف تشویق استفاده از متاورس در محیط‌های صنعتی بود. این غول فناوری همچنین تمامی کارکنانی را که در این پروژه کار می کردند، که حدود ۱۰۰ نفر بودند، اخراج کرد.

با این حال، سایر شرکت‌های فناوری مانند متا به این مفهوم متعهد باقی مانده‌اند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، ادعاهایی مبنی بر اینکه این شرکت به نفع هوش مصنوعی از متاورس دور شده را رد کرد.

زاکربرگ در این باره گفت: «روایتی وجود دارد مبنی بر اینکه ما در حال دور شدن از چشم‌انداز تمرکز بر روی متاورس هستیم، که از همین جا باید اعلام کنم که این روایت اشتباه است.»

شرکت Epic Games نیز سرمایه‌گذاری عظیمی روی این فناوری کرده است.

در آوریل سال گذشته، این شرکت ۲ میلیارد دلار کمک مالی از سونی و شرکت سرمایه‌گذاری KIRKBI برای پیشبرد چشم‌انداز شرکت برای ساخت متاورس جمع‌آوری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا