اخبار متاورس

رشد توکن‌های متاورس با هدست جدید اپل

آیا باید منتظر ادامه روند رشد توکن‌های متاورس باشیم؟

توکن‌های متاورس در اوایل امسال در میان شایعاتی که درباره هدست واقعیت مجازی جدید اپل به وجود آمد رشد کردند. آیا این بار قرار است رشد توکن‌های متاورس ادامه پیدا کند؟

قرار است اپل هدست واقعیت ترکیبی مورد نظر خود را در هفته‌های آینده عرضه کند؛ پیشرفتی که برخی معتقدند می‌تواند جان تازه‌ای به صنعت متاورس بدهد.

رشد توکن‌های متاورس با هدست جدید اپل
طرحی از هدست واقعیت ترکیبی اپل – منبع: Antonio De Rosa

در ماه ژانویه، توکن‌های بومی پروژه‌های متاورس مبتنی بر بلاک چین، Decentraland و Sandbox شاهد افزایش قابل توجهی در قیمت بودند که تا حدی به دلیل شایعات در مورد سرمایه‌گذاری اپل در پروژه واقعیت ترکیبی بود.

این روند در یک توییت در تاریخ ۱۵ مه از سوی توسعه‌دهنده Udi Wertheimer، که در اظهار نظری با اشاره به نامعقول بودن میم‌کوین‌هایی که روند آنها تحت تأثیر افراد تأثیرگذار و سلبریتی‌هاست، از دور بعدی انتشار به‌عنوان یک محرک بالقوه برای رشد قیمت توکن‌های متاورس یاد کرد.

جاش گیلبرت، تحلیلگر بازار eToro، در گفتگو با کوین تلگراف، گفت که معتقد است هدست جدید بازار را تحت تأثیر قرار خواهد داد، که تا حد زیادی مدیون توانایی اثبات شده اپل در ارائه محصولات با کیفیت بالا و متحول‌کننده بازار است.

البته این تحلیلگر با تردید درباره تأثیر راه‌اندازی هدست جدید اپل بر توکن‌های متاورس صحبت کرد.

لازم به ذکر است که در حالی که بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال بلافاصله مفهوم واقعیت مجازی را به «توکن‌های متاورس» ربط می‌دهند، دیسنترالند هنوز در حال توسعه قابلیت‌های واقعیت مجازی خود است و سندباکس هم قبلاً در مصاحبه با کوین تلگراف گفته بود که «هیچ برنامه مشخصی برای راه‌اندازی برنامه‌های واقعیت مجازی ندارد».

گیلبرت، مانند بسیاری دیگر، به این نکته اشاره می‌کند که احتمالاً هنوز راه درازی در پیش داریم، به‌ویژه وقتی به شکاف بین عرضه اولیه آیفون و در دسترس بودن برنامه‌هایی که به طور کامل پتانسیل سخت‌افزار را درک می‌کنند، نگاه می‌کنیم. 

به نظر او، عملکرد توکن‌های متاورس مانند MANA و توکن Sandbox بیشتر به جذب گسترده متاورس در بین کاربران بستگی دارد.

نتیجه این است که ما تازه وارد دنیای متاورس شده‌ایم و عملکرد توکن‌های متاورس به شدت به محبوبیت متاورس در آینده متکی خواهد بود.

متاورس و رمزارزهای مرتبط با آن، از جمله MANA و SAND در طول دوره صعودی رمزارزها در سال ۲۰۲۱، محبوبیت بالایی پیدا کردند که نوید ایجاد جهان‌های مجازی پیشگامانه را برای کاربران می‌دهد.

متأسفانه، بسیاری از این شرکت‌ها–از جمله متای مارک زاکربرگ، که در سال ۲۰۲۲، ۱۳/۷میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه متاورس کرده است–هنوز شاهد پذیرش گسترده در بین کاربران نبوده‌اند.

چارت قیمت توکن سندباکس (SAND)
چارت قیمت توکن سندباکس (SAND) – منبع: CoinGecko

بر اساس داده‌های سایت CoinGecko، قیمت‌های MANA و SAND به ترتیب ۹۲ و ۹۴ درصد از بالاترین رکورد خود در زمان نگارش این خبر کاهش یافته‌اند.

بر اساس گزارشی از مارک گورمن، هدست جدید اپل قرار است در تاریخ ۵ ژوئن عرضه شود و اولین محصول بزرگ از زمان اپل واچ در سال ۲۰۱۵ خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا