اخبار استخراجاخبار بیت کوین

ماینرهای بیت کوین ۵۰ میلیارد دلار از پاداش بلاک بیت کوین به دست آوردند

درآمد ماینرهای بیت کوین از مرز ۵۰ میلیارد دلار گذشت

 

شاید اینگونه به نظر برسد که ماینرهای بیت کوین روزهای سختی را تجربه کرده باشند، اما به طور کلی، نتیجه برآوردها نشان می‌دهد که فعالیت آنها ۳۷ درصد افزایش یافته است.

محاسبات پلتفرم تجزیه و تحلیل گلس‌نود نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۰، کارمزد پاداش بلاک بیش از ۵۰ میلیارد دلار به ماینرها سود رسانده است.

درآمد ماینرهای بیت کوین از مرز ۵۰ میلیارد دلار گذشت

در میان بحث‌های جاری درمورد هزینه‌های ماینرهای بیت کوین و احتمال افت قیمت بیت کوین، آمار جدید نشان می‌دهد که ماینرها در درازمدت سود بالایی کسب کرده‌اند.

بر اساس گزارش گلس‌نود، کل درآمد ماینرها تقریباً ۴۰ درصد بیشتر از هزینه‌های تخمینی آنها است و به ترتیب ۵۰/۲ میلیارد دلار در مقابل ۳۶/۶ میلیارد دلار است.

چارت توصیفی تولید تجمعی در مقابل ترموکپ ماینرهای بیت کوین
چارت توصیفی تولید تجمعی در مقابل ترموکپ ماینرهای بیت کوین – منبع: حساب توییتر Glassnode

محققان این اعداد و ارقام را با استفاده از دو معیار تولید کردند: ترموکپ (thermocap) و کارمزد تراکنش.

در گزارشی اختصاصی در اواخر ماه مارس، گلس‌نود تفاوت‌های محاسباتی را توضیح داد و در عین حال به حاشیه سود ۳۷ درصدی رسید که همچنان وجود دارد.

این گزارش توضیح می‌دهد: «در این مدل، هزینه‌های ترموکپ و تراکنش‌ها را می‌توان به عنوان درآمد تحقق‌یافته توسط ماینرها در نظر گرفت، در حالی که هزینه سختی تولید به عنوان هزینه ورودی در پروسه استخراج در نظر گرفته می‌شود.»

نتایج این گزارش نشان می‌دهد که هرچه قیمت جفت ارز BTC/USD پایین‌تر باشد، می‌تواند جرقه توقف فعالیت سرمایه‌گذاران را در مقیاس انبوه بزند و این روند همچنان ادامه پیدا کند.

با بالا رفتن نرخ سختی تولید و نرخ هش و رسیدن به بالاترین حد خود در طول سال ۲۰۲۳، به نظر می‌رسد که مبانی شبکه بیت کوین نیز از این استدلال پشتیبانی می‌کند. 

با این حال، برآوردهای کنونی BTC.com پیش‌بینی می‌کند که میزان سختی تولید در این هفته اولین نکته منفی برای بیت کوین از اواسط فوریه ۲۰۲۳ خواهد بود.

چارت کلی اصول شبکه بیت کوین
چارت کلی اصول شبکه بیت کوین – منبع: BTC.com

 

کارمزد تراکنش بیت کوین افزایش می‌یابد

در همین حال، به لطف پروتکل اردینالز روی بلاک چین بیت کوین، هجوم میزان ارزهای دیجیتال مصرف‌نشده پس از انجام تراکنش (UTXO) باعث شده انجام تراکنش‌ها روی بلاک چین کاهش پیدا کند.

داده‌های پلتفرم گلس‌نود نشان می‌دهد که میزان ارزهای دیجیتال مصرف‌نشده پس از انجام تراکنش در ماه مه به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۵ رسیده و هزینه‌ها نیز بر همین اساس افزایش یافته است.

چارت تعداد UTXOهای ایجاد شده در بلاک چین بیت کوین
چارت تعداد UTXOهای ایجاد شده در بلاک چین بیت کوین – منبع: Glassnode

پلتفرم Blockchain.com نرخ کارمزد تراکنش میانگین متحرک یک روزه را ۶/۹۱ دلار برای ۲ مه تعیین کرده است که از جولای ۲۰۲۱ بالاترین رقم محسوب می‌شود.

چارت میانگین یک روزه کارمزد بیت کوین به ازای هر تراکنش
چارت میانگین یک روزه کارمزد بیت کوین به ازای هر تراکنش – منبع: Blockchain.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا