اخبار استخراجاخبار بیت کوین

بیش از ۷۵ درصد از تراکنش‌های روزانه روی زنجیره بیت کوین از آپدیت Taproot استفاده می‌کنند

افزایش تراکنش‌های روزانه شبکه و احتمال ادامه روند صعودی بیت کوین


قیمت بیت کوین ممکن است زیر ۳۰ هزار دلار ثابت بماند، اما این شبکه به دلیل آپدیت تپ روت شاهد افزایش قابل‌توجهی در فعالیت شبکه است.

تپ روت (Taproot) یکی از تاثیر‌گذارترین و مهم‌ترین آپدیت‌های شبکه بیت کوین است. با انجام آپدیت تپ روت حریم خصوصی، مقیاس‌پذیری و امنیت شبکه بلاکچین بیت کوین افزایش پیدا می‌کند. همچنین با انجام این آپدیت الگوریتم ارزهای دیجیتال امضای دیجیتال در شبکه بیت کوین نیز تغییر می‌کند.

توجه به این نکته مهم است که آپدیت تپ روت راه را برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) در بلاک چین بیت کوین با بهبود حریم خصوصی، مقیاس‌پذیری و امنیت شبکه هموار کرد. معرفی طرح‌های امضای جدید و ساختار تراکنش‌های منعطف، دوام طولانی‌مدت بلاک چین بیت‌کوین را برای پشتیبانی از توسعه دیفای بهبود بخشید.

فعالیت سنگین شبکه بیت کوین به خاطر Taproot است 

داده‌های Glassnode حاکی از آن است که بیش از ۷۵ درصد از تراکنش‌های زنجیره‌ای بیت‌کوین از تپ روت استفاده می‌کردند. این در مقایسه با ۱/۵۳۶ درصد در ابتدای سال، رکورد بالایی به شمار می‌رود.

افزایش پذیرش تپ روت باعث افزایش ترافیک شبکه شد. به گفته رافائل شولتزه، یکی از بنیانگذاران Glassnode، تعداد تراکنش‌ها در مقایسه با سال ۲۰۲۲ بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

رافائل شولتزه فاش کرد که این رقم در طول سال گذشته در محدوده ثابت حدود ۲۵۰ هزار تراکنش در روز باقی مانده است. بالاترین رکورد قبلی ۴۹۰ هزار تراکنش روزانه بود که به بازار صعودی سال ۲۰۱۷ باز می‌گردد.

فعالیت شبکه میانگین نرخ کارمزد را به بالاترین میزان در نزدیک به دو سال گذشته رساند که به نوبه خود باعث درآمد اضافی استخراج‌کنندگان بیت‌کوین شد. طبق داده‌های BitInfoCharts، میانگین کارمزد هر تراکنش بیت‌کوین در ۷ مه به ۱۹/۲ دلار افزایش یافت که بالاترین میزان از آوریل ۲۰۲۱ بود.

روند صعودی با وجود افزایش نوسانات

در همین حال، در حال حاضر بیش از ۴۵۵ هزار تراکنش در انتظار تایید در mempool بیت کوین وجود دارد. در حالی که ازدحام شبکه را می‌توان به افزایش اردینالز بیت کوین نسبت داد، با این وجود، این موضوع نگرانی‌ها را در مورد حمله احتمالی محروم‌سازی از سرویس (DoS) به شبکه مطرح کرد.

بایننس، برای اولین بار، مجبور شد برداشت بیت کوین را به دلیل «حجم بالای تراکنش‌های در حال» متوقف کند. در میانه نوسانات و FUD، روند فعالیت سرمایه‌گذاران بیت کوین به نظر صعودی می‌رسد.

تعداد آدرس‌هایی که بیت‌کوین را به صرافی‌ها ارسال می‌کنند به کمترین میزان خود در ۲ سال گذشته، یعنی بیش از ۳۷۰۰ رسید که به طور بالقوه نشان‌دهنده این است که سرمایه‌گذاران مایل به نگه داشتن دارایی در انتظار یک رشد بالقوه هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا