اخبار NFTاخبار بلاک‌چیناخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

فلای‌باندی اولین ایرلاینی است که بلیط‌های NFT ارائه می‌کند

شرکت هواپیمایی فلای‌باندی (Flybondi) همکاری خود را با شرکت فروش بلیط NFT گسترش داده است.

فلای‌باندی می‌گوید بلیت NFT تجربه انعطاف‌پذیرتری از سفر ارائه می‌دهد و به مسافران امکان می‌دهد بلیط‌های خود را پیش‌خرید کنند، بدون اینکه نیازی به تعریف برنامه‌های سفر خود داشته باشند یا  اینکه مشخص کنند مسافران چه کسانی هستند. در ازای آن، شرکت هواپیمایی قادر است هزینه‌های خدمات مشتری را کاهش دهد و درآمد خود را از کارمزد معاملات افزایش دهد.

این شرکت هواپیمایی آرژانتینی همکاری خود را با شرکت فروش بلیط NFT TravelX گسترش داده است تا همه بلیط‌ها را به عنوان NFT در بلاک چین Algorand ارائه دهد.

شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت فلای‌باندی فناوری وب3 را با صدور بلیت‌های الکترونیکی به‌عنوان NFT در فرآیند فروش بلیت خود ادغام می‌کند.

این ادغام که در روز پنجشنبه اعلام شد Ticket 3.0 نام دارد. فناوری بلیط NFT که بر بستر بلاک چین Algorand فعالیت می‌کند، به مسافران اجازه می‌دهد نام خود را تغییر دهند، انتقال دهند یا  بلیط NFT خود را به صورت مستقل بفروشند.

مدیر ارشد بلاک چین TravelX، فاکوندو مارتین دیاز، در ماه سپتامبر به CoinDesk گفت که این شرکت هنگام خرید بلیط در ابتدا هزینه‌ای دریافت نمی‌کند، اما در صورت انجام معاملات در بازار ثانویه، هزینه تراکنش ۲ درصدی را دریافت می‌کند. او گفت که خطوط هوایی نیز ۲ درصد تخفیف خواهند داشت.

مسافران می‌توانند بلیط‌های سفر خود را از طریق وب‌سایت فلای‌باندی با استفاده از ارز فیات خریداری کنند و TravelX یک بلیط NFT همگام‌سازی شده را علاوه‌بر بلیط الکترونیکی معمولی صادر می‌کند. سپس مسافران سپس می‌توانند یک حساب Ticket 3.0 برای مدیریت و ذخیره NFTهای خود از طریق Flybondi ایجاد کنند. قوانین و شرایط مربوط به بلیط توسط شرکت هواپیمایی در قرارداد هوشمند NFT تعیین شده است.

موریسیو سانا، مدیرعامل فلای‌باندی در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «با این راه‌اندازی، به دنبال ایجاد تأثیر مثبت در صنعت هوانوردی از طریق نوآوری و استفاده از فناوری بلاک چین هستیم. تغییر قواعد بازی هرگز آسان نیست، اما می‌دانیم که هدف ما تکامل و ارائه خدمات جدید به مسافران است.»

TravelX در آوریل ۲۰۲۲ با شرکت هواپیمایی اسپانیایی Air Europa همکاری کرد تا یک سری بلیط NFT مرتبط با امتیازات و رویدادهای ویژه را راه‌اندازی کند. صرافی کریپتو آمریکای لاتین Lemon TravelX را در اکتبر ۲۰۲۲ در پلتفرم خود ادغام کرد و به کاربران امکان خرید و فروش بلیط هواپیما را داد.

TravelX همچنین زیرساخت لازم را ایجاد کرده تا سایر صرافی‌ها یا بازارها بتوانند از TravelX API استفاده کنند. به گفته این شرکت، بیش از ۶۰ شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان نیز در حال بررسی موارد استفاده از بلیط‌های NFT هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا