اخبار NFTاخبار بیت کوین

میانگین حجم بلوک بیت کوین به بالاترین حد خود، یعنی ۲/۵ مگابایت رسیده است

متوسط اندازه بلوک بیت کوین به بالاترین حد خود در تاریخ رسیده است

متوسط اندازه بلوک بیت کوین برای اولین بار از زمان آغاز به کار آن در سال ۲۰۰۹ به بالاترین حد تاریخ به بالای ۲/۵ مگابایت رسیده است که این امر به دلیل راه‌اندازی پروتکل اردینالز، مخصوص توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs)، در ژانویه ۲۰۲۳ است.

داده‌های سایت Blockchain.com نشان‌دهنده جهش در اندازه بلوک بیت‌کوین از ابتدای فوریه ۲۰۲۳ است که در هفته‌های پس از راه‌اندازی پروتکل Ordinals بیش از ۲ مگابایت افزایش داشته است.

میانگین اندازه بلوک در ۲۴ ساعت گذشته بر حسب مگابایت
میانگین اندازه بلوک در ۲۴ ساعت گذشته بر حسب مگابایت – منبع: Blockchain.com

بر اساس گزارش قبلی کوین تلگراف، شرکت کنندگان تا اینجا بیش از ۶۰۰هزار دلار تراکنش را تحت عنوان NFTهای مبتنی بر بیت کوین از طریق اردینالز انجام داده‌اند.

کیسی رودرمور، مهندس نرم‌افزاری بود که پروتکل اردینالز را در ژانویه راه‌اندازی کرد و امکان ایجاد «محصولات جانبی دیجیتالی» بیت‌کوین را در شبکه فراهم کرد که می‌توانند شامل تصاویر JPEG، پی‌دی‌اف و فایل‌های ویدئویی و صوتی باشند.

همانطور که رودمور در اسناد مربوط به پروتکل اردینالز بیان می‌کند، این محصولات جانبی دیجیتالی را می‌توان بر روی یک ساتوشی که یک بیت کوین را تشکیل می‌دهد، ثبت کرد. هر بیت کوین از ۱۰۰ میلیون ساتوشی تشکیل شده است.

هر ساتوشی را می‌توان با محتوای دلخواه ثبت کرد و محصولات جانبی دیجیتالی منحصر به فرد بومی بیت کوین را ایجاد کرد که می‌توانند در کیف پول بیت کوین نگهداری شوند و با استفاده از تراکنش‌های بیت کوین منتقل شوند. محتوای ثبت شده به اندازه خود بیت کوین بادوام، تغییرناپذیر، امن و غیرمتمرکز هستند.

جامعه هوادارن بیت کوین بر سر توانایی قراردادن محصولات جانبی دیجیتالی در بلاک چین به دو دسته تقسیم شده‌اند و استدلال‌های موافق و مخالف این موضوع را ارائه کرده‌اند که قابل تأمل است. یکی از این نکات مهم، افزایش استفاده از فضای بلوک برای قرار گرفتن پروتکل‌های مختلف اردینالز است.

متوسط اندازه بلوک بیت کوین از ژوئیه ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۳ بین ۰/۷ مگابایت و ۱/۵ مگابایت در نوسان بوده است. از ۵ فوریه به بعد، متوسط اندازه بلوک بیت کوین برای اولین بار از ۲ مگابایت فراتر رفت و در حال حاضر در زمان نگارش این خبر در حدود ۲/۲ مگابایت است.

طبق داده‌های گلس نود (Glassnode)، با شروع فعالیت اوردینالز در بیت کوین، شبکه به رکورد ۴۴ میلیون آدرس غیر-صفر رسید. آخرین خبرنامه گلس‌نود اشاره می‌کند که پروتکل‌های اوردینالز برای دریافت فضای بلوک بیشتر رقابت می‌کنند، اما هنوز تاثیر قابل‌توجهی بر هزینه‌های شبکه نداشته‌اند.

گلس‌نود ظهور اوردینالز را به‌عنوان «لحظه‌ای جدید و منحصربه‌فرد در تاریخ بیت‌کوین» توصیف کرده بود که به موجب این نوآوری، فعالیت‌های جدیدی جدا از مبادلات ارزی در شبکه انجام می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا