اخبار NFTاخبار بین المللاخبار صرافی هااخبار قانون‌گذاری

بایننس به سرقت ایده NFT های مبتنی بر هوش مصنوعی متهم شد

برخی بر این باورند که بایننس پروژه Chatcasso را به عنوان پروژه خود کپی کرده و آن را تبلیغ کرده است.

Chatcasso جایزه اول بایننس را برای ابزار ایجاد NFT مبتنی بر هوش مصنوعی دریافت کرد. حالا، صرافی رمزارز بایننس متهم شده است که پس از راه‌اندازی Bicasso–یک ابزار ایجاد NFT مبتنی بر هوش مصنوعی، از Chatcasso کپی کرده است.

ظاهراً بایننس ابزاری را که Chatcasso ایجاد کرده بود، تنها دو ماه پس از اعطای جایزه اول که از ۱۷ تا ۱۹ دسامبر ۲۰۲۲ در سئول برگزار شد، کپی کرده است.

در ۱ مارس، چنگ پنگ ژائو (CZ)، مدیر عامل بایننس، از راه‌اندازی Bicasso، محصول هوش مصنوعی (AI) خبر داد که می‌تواند برای تبدیل دیدگاه‌های خلاقانه شما به NFT با کمک هوش مصنوعی مورد استفاده قرار بگیرد. با این حال، برخی بر این باورند که بایننس پروژه Chatcasso را به عنوان پروژه خود کپی کرده و آن را تبلیغ کرده است.

بایننس، این اتهامات را رد کرد. سخنگوی بایننس در مصاحبه با کوین تلگراف گفت که Bicasso یک پروژه آزمایشی است که توسط یک تیم کوچک در بایننس به عنوان نمونه آزمایشی ساخته شده است و NFTs و هوش مصنوعی نیز مفاهیم رایجی هستند که توسط بسیاری از افراد فعال در این صنعت روی آنها کار می‌شود.

Chatcasso جایزه اول بایننس را برای ایجاد ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای ایجاد NFT با دریافت ۵۰۰۰ دلار بایننس به دست آورد.

Chatcasso در دسامبر ۲۰۲۲ در سئول برنده جایزه اول شد
Chatcasso در دسامبر ۲۰۲۲ در سئول برنده جایزه اول شد – منبع: توییتر

با این حال، ggoma که یکی از اعضای فعال در جامعه کریپتو است، از دیدن راه‌اندازی این پروژه توسط بایننس که پلتفرم مشابهی را در عرض دو ماه اجرا کرد، شوکه شد و اظهار داشت:

«شرکت بزرگی مانند بایننس همه چیز، حتی نام پروژه‌های دیگر را کپی می‌کند؟ این نه تنها غیراخلاقی است، بلکه برای کاربران گیج‌کننده است. نام‌ها آنقدر شبیه به هم هستند که تشخیص آنها از یکدیگر سخت است.»

علاوه بر این، ggoma اسکرین شات‌های دو پروژه را به اشتراک گذاشت تا شباهت‌های بین رابط کاربری و قابلیت‌های این دو پروژه را بهتر نشان دهد.

اسکرین شات‌هایی که شباهت‌های بین پلتفرم‌های Chatcasso و Bicasso را نشان می‌دهد
اسکرین شات‌هایی که شباهت‌های بین پلتفرم‌های Chatcasso و Bicasso را نشان می‌دهد – منبع: توییتر

بایننس معتقد است که شباهت‌ها به معنای سرقت ایده‌ها نیست.

سخنگوی صرافی بایننس به کوین تلگراف گفت: «با وجود این شباهت‌ها، پس از انجام یک بررسی داخلی، ما مطمئن هستیم که Bicasso بیش از دو هفته قبل از پروژه Chatcasso و به طور مستقل طراحی و توسعه یافته است.»

به گفته سخنگوی بایننس، تیم توسعه بایننس در پروژه‌های دیگر دخالتی ندارد.

بایننس به کوین تلگراف توضیح داد که نام Bicasso از ابزار Dall-E که مبتنی بر هوش مصنوعی است، الهام گرفته شده، با اشاره به نام هنرمند نقاش، سالوادور دالی.

این ماجرا ggoma را نسبت به آینده فعالیت‌های این شرکت مردد کرده است. ggoma افزود: «امیدواریم که بایننس تاثیر اقدامات خود را درک کند و برای اصلاح این اشتباهات قدمی بردارد.»

Bicasso بایننس به سرعت تبدیل به یک پروژه محبوب در بین سرمایه‌گذاران شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا