اخبار NFTاخبار بلاک‌چیناخبار بین المللاخبار متاورس

رونق پروژه‌های رمزارز با وجود موانع موجود در جامعه کریپتو

در جامعه کریپتو، تعامل یکی از جنبه‌های کلیدی دنیای ارزهای دیجیتال بوده و اهمیت خود را در بازارهای نزولی نشان می‌دهد.

زمانی که راه‌اندازی و ایردراپ توکن بومی ARB آربیتروم در تاریخ ۲۳ مارس انجام شد، طبق گزارش کوین تلگراف، تقاضای بالای کاربران باعث شد که صفحه انتشار ایردراپ بلافاصله پس از راه‌اندازی از کار بیفتد و خطاهای ۴۰۴ و ۴۲۹ را نمایش دهد.

از آنجایی که آربیتروم یکی از بزرگترین پروژه‌های بلاک چین بدون توکن بود، انتظار می‌رفت که افت بیشتری را تجربه کند. همین موضوع نشان می‌دهد که چگونه پروژه‌های مرتبط با کریپتو در این فضا، با وجود حضور رقبا، چالش‌های فنی، رکود بازار و عدم اطمینان نظارتی، هنوز هم می‌توانند پیشرفت کنند.

آربیتروم اولین پروژه نبوده و مطمئناً آخرین پروژه نیز نخواهد بود که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرد.

در ماه فوریه، توزیع توکن پروتکل لایه یک Core DAO با پیروی از دستورالعمل مشابهی توانست ۱/۲ میلیون توکن به کاربران ارائه دهد.

حتی قبل از راه‌اندازی شبکه اصلی، این پروژه که در سال ۲۰۲۱ تأسیس شده بود، بیش از ۱/۶ میلیون دنبال‌کننده توییتر و بیش از ۲۱۵ هزار عضو در دیسکورد داشت.

برندون سدو، در مصاحبه با کوین تلگراف گفت: «شفافیت نکته کلید مهمی برای فعالیت در جامعه کریپتو محسوب می‌شود. در مرحله بعدی توزیع اطلاعات در پلتفرم‌های مختلف را در اولویت قرار داده‌ایم.»

بلاک چین Core بر روی یک پروتکل اجماع اثبات کار و اثبات سهام به نام ساتوشی پلاس اجرا می‌شود. ایردراپ آن با مشارکت برنامه Satoshi انجام شد؛ برنامه‌ای که به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به پرداخت یا دعوت انحصاری، پاداش‌های درون برنامه‌ای را دریافت کنند. 

تعامل در جامعه کریپتو در بازی‌های وب3 و پلتفرم‌های متاورس نیز عاملی کلیدی محسوب می‌شود. دنیای مجازی Aftermath Islands Metaverse در آستانه رسیدن به ۴ میلیون بسته NFT است که تنها ۱۴۰ روز پس از انتشار اولین سری بازی مخصوص کسب درآمد خود موفق شد ۱ میلیون کاربر جذب کند.

بسته‌های NFT مالکیت مواردی را نشان می‌دهد که می‌توانند به روش‌های مختلف در پلتفرم به عنوان یک آیتم شخصی معامله شوند یا به نحوی از آنها استفاده شود. این شرکت ادعا می‌کند که تعداد کاربران واقعی بسته‌های NFT به ۶۰ هزار نفر می‌رسد.

تمرکززدایی و مشارکت اجتماعی همیشه جزو جنبه‌های کلیدی دنیای رمزارز بوده است. استدلال سدو این است که عدم مالکیت پتانسیل موجود در فضای بلاک چین را تهدید می‌کند. او اینگونه توضیح داد که زنجیره‌ها باید بین امنیت، مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی تعامل ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا