اخبار NFTاخبار بین الملل

برترین موزه هنر مدرن فرانسه میزبان نمایش کلکسیون آتوگلیف و کریپتو پانک‌های NFT

نمایشگاه جدیدی با هدف تقاطع هنر و بلاک چین در بهار امسال در مرکز پمپیدو، اولین مجموعه هنر مدرن در اروپا افتتاح می‌شود.

موزه هنر معاصر پیشرو پاریس، مرکز پمپیدو، در ۱۰ فوریه از برگزاری یک نمایشگاه دائمی در آینده خبر داد که قرار است نقطه تلاقی هنر و بلاک چین باشد که توسط ان اف تی (NFT) ارائه می‌شود.

طبق اعلامیه‌ای در ۱۰ فوریه، این مرکز NFTهایی از بیش از ۱۶ هنرمند دیجیتال در سراسر جهان، از جمله کلکسیون‌های محبوب، مانند CryptoPunk #110 و Autoglyph #25 را که هر دو به مرکز پمپیدو اهدا شده‌اند، ارائه خواهد کرد.

خاویر ری، مدیر موزه ملی هنر مدرن فرانسه، خاطرنشان کرد که مرکز پمپیدو علاقه خود را به هنر دیجیتال مرتبط با بلاک چین دنبال می‌کند. 

به گفته ری: «وب 3 قلمروی نوآورانه‌ای است که هنرمندان برای خلق آثاری بدیع و جسورانه از آن استفاده کرده‌اند و این مجموعه هم حمایت ما را از هنرمندان در تسلط بر ابزارهای نمایش هنر خود، که پایه و اساس هنر مدرن است، تأیید می‌کند.»

این نمایشگاه–که برای بهار امسال برنامه‌ریزی شده است–اولین نمایش NFT در مرکز بین المللی پمپیدو است که شاهکارهای هنرمندان دیگری مانند واسیلی کاندینسکی، فریدا کالو و هانری ماتیس را در خود جای داده است.

شرکت یوگا لبز (Yuga Labs) که سازنده مجموعه ان اف تی میمون‌های کسل است، و از مارس ۲۰۲۲ مالکیت معنوی کریپتوپانک‌ها (CryptoPunks) را در اختیار دارد، اعلام کرد که این ابتکار بخشی از یک پروژه قدیمی است که پانک‌ها را به موسسات هنری پیشرو در سراسر جهان اهدا می کند. این شرکت قبلاً CryptoPunk #305 را به موسسه هنرهای معاصر میامی اهدا کرده بود.

کریپتوپانک‌ها آواتارهای ۲۴ در ۲۴ پیکسلی هستند که به خاطر کمیابی‌شان، تا میلیون‌ها دلار قیمت دارند.

یکی از بنیانگذاران شرکت یوگا لبز گفت: «به نمایش درآمدن کریپتوپانک شماره ۱۱۰ در مرکز پمپیدو، که مسلماً معتبرترین موزه هنر معاصر جهان است، برای اکوسیستم وب 3 و ان اف تی (NFT) رویدادی تاریخی است، و ما مفتخریم که توانسته‌ایم به ایجاد فضایی برای گفت‌وگوی فرهنگی کمک کنیم.

NFT ها دارایی‌های دیجیتالی هستند که اشیاء دنیای واقعی مانند هنر، موسیقی، آیتم‌های درون بازی و ویدیوها را نشان می‌دهند. بر اساس فناوری دفتر کل توزیع شده، ان اف تی ها (NFT) می‌توانند به عنوان روشی برای احراز هویت برای خریداران اقلام منحصر به فرد عمل کنند و مالکیت دارایی‌ها را اثبات کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا