اخبار NFTاخبار بین الملل

صفحه‌های گرامافون بدون پلاستیک به عنوان پروژه جدید NFT

انتشار نسخه فیزیکی آلبوم دی جی معروف روی صفحه‌های گرامافون بدون پلاستیک

یک پروژه جدید NFT از دارایی‌های دیجیتال برای بازخرید نسخه‌های فیزیکی صفحه‌های رکورد گرامافون بدون پلاستیک و زیست تخریب پذیر استفاده می‌کند.

تبلیغات در مورد NFTها کمتر شده است، با این حال همچنان ایده‌های خلاقانه بسیاری برای استفاده از این دارایی‌های دیجیتال در فضای NFT به ویژه در صنعت موسیقی وجود دارد که برای استفاده از ابزارهای نوظهور وب3 فضای مناسبی است.

در ۵ آوریل، دی‌جی، تهیه‌کننده و فعال حوزه محیط زیست BLOND:ISH از یک پروژه جدید NFT خبر داد که پس از خرید، نسخه‌های فیزیکی آخرین آلبوم او روی صفحه رکورد گرامافون در دسترس است.

این صفحه‌های گرامافون بدون پلاستیک از باکتری‌های طبیعی ساخته شده‌اند که شبیه پلاستیک است و می‌تواند در هر محیطی از جمله اقیانوس تجزیه شود. به طور معمول، این صفحه‌های گرامافون از مواد پلی وینیل کلرید، که با عنوان PVC نیز شناخته می‌شود، تشکیل می‌شوند و دوازده برابر بیشتر گازهای گلخانه‌ای آزاد می‌کنند.

در گذشته NFTها توسط هنرمندان و به عنوان جزئی برای انتشار آلبوم و حتی به عنوان یک روش جدید برای پخش موسیقی مورد استفاده قرار گرفته است. این پروژه جدید نمونه‌ای از روند رو به رشد این صنعت در صحنه NFT است که در آن دارایی‌های دیجیتال یک جزء فیزیکی برای خود دارند.

آگوست گذشته، گروه راک محبوب Muse یک آلبوم NFT منتشر کرد که به نقطه عطفی در صنعت موسیقی تبدیل شد.

بسیاری از هنرمندان موسیقی جریان اصلی مانند اسنوپ داگ، که مدت‌هاست در فضای وب3 فعالیت می‌کند، از NFTها در نسخه‌های تک یا برای تبلیغ محتوای جانبی در کنار موسیقی خود استفاده کرده‌اند.

حتی سوالاتی در مورد ورود ژانر جدیدی از موسیقی مبتنی بر NFT برای هنرمندان مطرح شده است.

غول صنعت موسیقی Sony Music در سپتامبر ۲۰۲۲ یک برنامه علامت تجاری برای موسیقی تأیید شده با NFT ثبت کرد، در حالی که ماه گذشته Spotify یک کیف پول وب3 جدید را برای لیست‌های پخش فعال آزمایش کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا