اخبار NFTاخبار بلاک‌چین

اردینالز (Ordinals) به لایت کوین می‌آید

به گفته سازنده «فورک اردینالز در لایت کوین یک هفته طول کشید و کار ساده‌ای بود»

توسعه‌دهنده‌ای که پروژه اردینالز را به بلاک چین لایت کوین (Litecoin) آورد گفت که این کار را برای جایزه چند هزار دلاری آن انجام داده است.

یک جایزه نقدی کوچک و استعدادی برای کدنویسی تمام آن چیزی است که برای ایجاد فورک پروتکل اردینالز در بلاک چین لایت کوین نیاز بود.

در 18 فوریه، یک مهندس نرم افزار استرالیایی به نام آنتونی گوئررا داده‌هایی را در GitHub بارگذاری کرد که بر اساس آن پروتکل اردینالز بیت کوین، به لایت کوین هم آورده شد. این باعث شد که همانگونه که NFTها در بیت کوین امکان پذیر شدند، در لایت کوین نیز حضور داشته باشند.

در مصاحبه ای با  Cointelegraph، گوئررا گفت که به دلیل جایزه‌ای به ارزش 5 لایت کوین (LTC) که توسط کاربر مستعار توییتر Indigo Nakamoto در 11 فوریه پست شده بود، انگیزه گرفت که فورک اردینالز را در لایت کوین ایجاد کند. این جایزه برای کسی که اولین فورک موفق را ایجاد کند به 22 لایت کوین – معادل حدود 2000 دلار – افزایش پیدا کرد.

گوئررا گفت: «من می دانستم که این امکان پذیر است زیرا  شبکه لایت کوین، آپدیت‌های Taproot و SegWit را گذرانده است.»

آپدیت‌های Taproot و SegWit نام آپدیت‌های پروتکل بیت کوین هستند که امنیت و کارایی را افزایش می‌دهند و امکان ایجاد ساختارهایی مانند NFT را در این شبکه می‌دهند.

هزینه درج یک تصویر به عنوان NFT بر روی بلاک چین بیت کوین بسته به اندازه آن ممکن است ده ها دلار هزینه داشته باشد ، اما گوئررا گفت که هزینه درج یک لیتوشی – معادل یک ساتوشی در لایت کوین – حدود دو سنت است.

یک نقطه اختلاف در بین طرفداران بیت کوین، فضای بلوکی است که اردینال‌ها در شبکه اشغال می کنند زیرا اندازه داده های آنها بسیار بیشتر از تراکنش ها است.گوئررا فکر نمی‌کند که این مشکل در لایت‌کوین بوجود بیاید، زیرا لایت کوین اندازه بلوک بیشتری دارد. با اینجال امکان دارد این معضل در لایت کوین نیز پیش بیاید.

گوئررا گفت که ایجاد فورک لایت کوین برای او حدود یک هفته طول کشید زیرا “تغییرات بسیار ساده بودند.”  او توضیح داد که که کدهای اردینالز را برای سازگاری آن با شبکه لایت کوین به جای بیت کوین تغییر داده است.

پارامترهایی که در بین دو بلاکچین‌ متفاوت است، مانند تعداد کل کوین‌ها و زمان لازم برای ایجاد بلوک جدید، نیز در این فورک در نظر گرفته شدند.

گوئررا در توییتی در 19 فوریه گفت که اولین اردینال لایت کوین را ثبت کرده است و وایت پیپر MimbleWimble را روی بلاک چین لایت کوین با نام inscription 0 قرار داده است.

گوئررا گفت: «من دوست داشتم اولین اردینال را به آپدیت MimbleWimble (MWEB) در لایت کوین تقدیم کنم.»

او همچنین گفته که در آینده تا جایی که بتواند به فورک اردینالز در لایت کوین کمک خواهد کرد و آپدیت‌های نسخه اصلی اردینالز در بیت کوین را به لایت کوین منتقل خواهد کرد، اما به کمک بقیه نیز نیاز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا