اخبار NFTاخبار بلاک‌چیناخبار بیت کوین

انتشار مجموعه NFT بیت کوین اردینالز توسط پیتر شیف

از مخالفت با بیت کوین تا انتشار مجموعه NFT روی شبکه بیت کوین

 

با اینکه پیتر شیف (Peter Schiff) سال‌ها از کریپتو متنفر بود و دو سال پیش NFT را بی‌ارزش خواند، قرار است یک مجموعه هنری NFT را روی بلاک چین بیت‌کوین منتشر کند.

پیتر شیف که اقتصاددان است و ارتباط خوبی با ارزهای دیجیتال ندارد، از یک مجموعه هنری مشترک NFT در شبکه بیت کوین رونمایی کرده است که به زودی به حراج گذاشته خواهد شد.

واکنش جامعه کریپتو نسبت به این موضوع متفاوت بوده؛ برخی از از افراد از این اتفاق استقبال کرده‌اند–به‌ویژه طرفداران اردینالز–برخی نیز این حرکت پیتر شیف را نشانه تناقض رویکرد او در رابطه با دنیای ارزهای دیجیتال می‌دانند.

پیتر شیف در سال‌های گذشته به‌طور فعال به ارزهای دیجیتال–به‌ویژه بیت‌کوین–در هر فرصتی که داشته حمله کرده و استدلال‌های او حول محور این موضوع بوده که بیت‌کوین کلاهبرداری است و ارزش ذاتی ندارد.

علی‌رغم همه این‌ها، شیف مجموعه NFT با عنوان Golden Triumph را با همکاری یکی از هنرمندان مورد علاقه خود که او را با نام مستعار Market Price می‌شناسند، در تاریخ ۲۷ مه و در یک رشته توییت معرفی کرد.

او نوشت: «این همکاری شامل نقاشی اصلی مجموعه Golden Triumph و همچنین مجموعه‌ای از چاپ‌ها و اردینال‌هایی است که روی بلاک چین بیت‌کوین ثبت شده‌اند.»

نقاشی Golden Triumph شامل یک نقاشی فیزیکی بر روی بوم کتانی روغنی است و دست انسانی را نشان می‌دهد که یک میله طلا را در دست دارد، ۵۰ نسخه چاپ‌شده روی کاغذ با همان تصویر و ۵۰ نسخه دیجیتالی با عنوان NFTهای اردینالز که روی شبکه بیت کوین ثبت شده است.

این مجموعه از طریق یک حراج در دو بخش فروخته خواهد شد که از دوم ژوئن شروع می‌شود و در ۹ ژوئن به پایان می‌رسد.

با این حال، به نظر می‌رسد که شیف رویکرد خود را درمورد بیت کوین تغییر نداده است، اما یکی از مورد استفاده فناوری بلاک چین را به تازگی کشف کرده است که همان مالکیت قابل تأیید دارایی‌هایی مانند هنر از طریق NFT است.

یک کاربر توییتر با نام کاربری LoneStartBitcoin در توضیح توییت شیف پرسید: «پس ارزشش را دارد که نوشته‌های طلایی خود را روی بیت کوین قرار دهید، اما خود بیت کوین ارزش ندارد؟» شیف در پاسخ صحبت این کاربر را تایید کرد.

البته او پیش از این چندین بار از NFT نیز انتقاد کرده است.

شیف در یک پست وبلاگی در مارس ۲۰۲۱، NFT را به عنوان ‌دارایی‌های جعلی توصیف کرد که چیزی جز مالکیت یک تصویر دیجیتالی که می‌تواند به صورت آنلاین تکثیر شود، ارائه نمی‌دهد.

«اما حتی به عنوان مالک تصویر، نمی‌توانید دسترسی به NFT را کنترل کنید. این فایل هزاران بار کپی شده است، بنابراین هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد می‌تواند به اندازه شما به آن نگاه کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا