اخبار NFTاخبار بلاک‌چیناخبار بین الملل

پلتفرم ویدیویی Coub با قابلیت‌های متنوع برای دنیای وب3

امکان استفاده از روش‌های نوین برای کسب درآمد در دنیای وب3

موضوع بحث‌برانگیز نحوه توزیع درآمد تبلیغاتی که از محتوای کاربران توسط پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌شود، زمانی مورد توجه قرار گرفت که مالک جدید توییتر، ایلان ماسک، برنامه‌های اشتراک درآمد خود را با سازندگان آن اعلام کرد.

ایلان ماسک در توییتی تصریح کرد که پلتفرم میکروبلاگینگ قصد دارد درآمد تبلیغاتی را با سازندگان به اشتراک بگذارد برای تبلیغاتی که در رشته‌توییت‌های آنها ظاهر می‌شود. با این حال، پس از اطلاع‌رسانی اولیه، هیچ آپدیت جدیدی از این برنامه منتشر نشد.

به لطف قابلیت‌های ذاتی بلاک چین، مانند تمرکززدایی، سرعت تسویه سریع‌تر و امنیت بهتر، اشتراک درآمد در دنیای وب3 قابل اعتمادتر شده است. کاربران راه‌های جدیدی برای تعامل با پلتفرم‌ها و دریافت سهمی از درآمد حاصل از فعالیت‌های گسترده در پلتفرم‌های Web3 پیدا کرده‌اند که به تسریع پروسه کسب درآمد کمک کرده است.

دنیای گیم به سرعت بازی‌هایی با هدف کسب درآمد (P2E) را پذیرفت، که در آنها بازیکنان با شرکت در فعالیت‌های داخل بازی و معامله NFT درآمد کسب می‌کنند.

وب3 برای استفاده از محتوا به کاربران پاداش می‌دهد

مفهوم Watch-to-Earn یا (W2E) یک مفهوم نسبتاً جدید، با هدف ارائه فرصت‌های درآمدی مشابه برای مخاطبان بسیار گسترده‌تر پدید آمده است–افرادی که از درگیر شدن با محتوای ویدیویی لذت می‌برند. به این ترتیب کاربران می‌توانند ویدیوها را در سرویس W2E ایجاد و تماشا کنند و برای هر لایک، مشاهده، نظر یا اشتراک گذاری پاداش دریافت کنند. Coub، یک پلتفرم ویدیویی است که از تیک تاک و ریلز اینستاگرام پیشی گرفته و به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری در عصر وب3 مدل جدیدی از NFTهای ویدیویی را به امکانات خود اضافه کرده است.

به عنوان یک پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو که در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شد، اولین ورود Coub به فضای وب3 شامل تبدیل محتوای ویدیویی روی پلتفرم به NFT بود. کاربران می‌توانند با ترکیب و تطبیق ویدیوهای آنلاین موجود در سراسر اینترنت با ابزارهای ساده‌ای که توسط Coub ارائه شده است، مش‌آپ‌های صوتی تصویری ۱۰ ثانیه‌ای بسازند کنند که به همین نام coubs شناخته می‌شوند.

در معرفی قابلیت‌های وب3، از کیف پول غیرحضانتی Coub شروع می‌کنیم که هم بینندگان و هم سازندگان می‌توانند از طریق آن از فعالیت‌های خود در این پلتفرم جوایزی کسب کنند.

کاربران می‌توانند به صورت رایگان کوب‌ها را به‌عنوان NFT ضرب کنند. Coub NFTها به طور خودکار پاداش‌های برنامه‌های W2E را ایجاد می‌کنند. با قرار دادن ویدیوها در بازار داخلی NFT Coub، کاربران می‌توانند کوب‌های NFT را بفروشند یا به حراج بگذارند.

روش کار کوب‌های NFT

برای اطمینان از ارائه محتوای باکیفیت در بازار NFT Coub با جلوگیری از بارگذاری اسپم، پلترفم Coub برای باز کردن جوایز W2E برای کوب‌های NFT به یک هزینه فهرست نیاز دارد. پس از ضرب کردن یک NFT به صورت رایگان، سازنده می‌تواند آن را به شبکه اعتبارسنجی ارسال کند، که در آن اعتباردهندگان رای به پذیرش یا رد کردن کوب NFT می‌دهند. در صورت پذیرش، کوب NFT واجد شرایط ایجاد جوایز W2E می‌شود و هزینه لیست به خزانه W2E Coub تعلق می‌گیرد. اگر اعتباردهندگان به فهرست کردن کوب NFT رأی منفی دهند، فقط برای تماشا و معامله در دسترس است و هزینه فهرست به سازنده بازگردانده می‌شود.

پلتفرم Coub به دنبال آن است تا با راه‌اندازی CoubDAO، پلتفرم جدید را به اکوسیستم وب3 مناسبی برای ۱۰۶ میلیون کاربر فعال سالانه خود تبدیل کند.

توکن COUB توکن بومی این پلتفرم است که برای رای دادن و اعتبارسنجی قوانین و همچنین معامله NFTها در پلتفرم از آن استفاده می‌شود. 

درست مانند نقشی که بازی‌های مختص کسب درآمد در پیشبرد صنعت بازی ایفا می‌کنند، انتظار می رود که مفهوم W2E نیز انقلابی در نحوه تعامل مردم با محتوا در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد کند. W2E با ارائه جوایزی برای تماشای محتوا یا ایجاد محتوای ویدیویی، دروازه‌ای به دنیای وب3 برای صدها میلیون کاربر اینترنتی که هر روز از ویدیوها استفاده می‌کنند، ارائه می‌دهد.

پلتفرم Coub با به کارگیری اصول وب3 در پایگاه کاربری تثبیت شده خود، از تخصص ده ساله‌اش در ویدیوهای آنلاین برای تغییر چشم‌انداز رسانه‌های اجتماعی با محوریت جامعه استفاده می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا