اخبارخبر فوری

آیا فعال شدن کیف پول‌های قدیمی منجر به حمله گسترده هک خواهد شد؟

هشدار جدی کاربران فعال بازار کریپتو درمورد حمله گسترده هک

 

کیف پول‌های بیت‌کوین که مدت زیادی بدون فعالیت بودند، ناگهان فعال شده‌اند. آیا این بدان معنیست که کهنه‌کاران دنیای رمزارز با یک حمله هک در حجم گسترده روبرو هستند؟

فعال شدن چندین کیف پول بیت کوین که قبلاً غیرفعال بودند، شایعاتی را در مورد هک دسته‌جمعی به راه انداخته است.

در ۲۴ آوریل، یکی از کاربران فعال توییتر در زمینه کریپتو این خبر را منتشر کرد که یک آدرس غیرفعال حاوی ۱۰۰۰ بیت کوین (۲۷ میلیون دلار) پس از یک وقفه ۱۲ ساله دوباره فعال شده است.

چندی پیش، در ۲۰ آوریل، این کاربر جزئیاتی از یک کیف پول غیرفعال ۹ ساله در حال انتقال ۶۰۷۱ بیت کوین (۱۷۸ میلیون دلار) در توییتر خود منتشر کرد. نمونه‌های مشابه دیگری نیز در رابطه با این موضوع در توییتر وجود دارد.

اعضای جامعه بیت کوین به عجیب بودن این وضعیت اشاره کرده‌اند و برخی گمانه‌‌زنی‌ها خبر از هک گسترده آدرس‌های بیت کوین قدیمی می‌دهد.

در ۱۸ آوریل، توسعه دهنده کیف پول متامسک، توجه جامعه طرفداران کریپتو را به یک هک مداوم جلب کرد که بیش از ۱۱ زنجیره را تحت تأثیر قرار داد که در آن زمان بیش از ۵۰۰۰ اتریوم را تخلیه کرد.

کاربر دیگری در توییتر توصیه کرد که با تقسیم وجوه در چندین کیف پول، از خطر قرار گرفتن در معرض هک جلوگیری کنید.

شاید بهتر باشد برای انتقال دارایی‌ها از یک کیف پول سخت‌افزاری استفاده کنید که برای تأیید نقل و انتقالات به وارد کردن پین نیاز دارد.

چندین عضو جامعه کریپتو فعال‌سازی آدرس‌های بیت کوین را که قبلاً غیرفعال بودند مشکوک تلقی کردند.

به نظر می‌رسد یکی از نظریه‌های محتمل این است که امکان هک کیف پول‌های قدیمی برای شخص یا اشخاصی فعال شده است.

علیرغم توصیه‌های جامعه کریپتو برای انتقال وجوه به کیف پول سخت‌افزاری، یکی از کاربرهای فعال توییتر در زمینه کریپتو گفت که او به امنیت این کیف پول‌ها مشکوک است. به عنوان یک اقدام احتیاطی، او وجوه خود را به Armory–یک کیف پول سرد چند امضایی–منتقل می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا