اخباراخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

کشورهای دیگر مشتاقند جای خالی آمریکا در دنیای رمزارزها را پر کنند

 

مقررات اجرایی آمریکا در ارزهای دیجیتال باعث شده که موقعیتی برای کشورهای دیگر برای پیشروی در صنعت ارزهای دیجیتال بوجود بیاید.

دانیل سیفرت از Coinbase معتقد است که در حالی که دولت ایالات متحده راه قانون‌گذاری و اجرای قوانین سخت را پیش گرفته، سایر کشورها قواعدی اعمال می‌کنند که باعث پیشرفت و توسعه اکوسیستم‌های ارزهای دیجیتال می‌شود.

با توجه به اینکه کوین‌بیس (Coinbase) ظاهراً در آستانه یک جلسه دادگاه با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) قرار دارد، این شرکت تأکید کرده است که رویکرد جنگ‌طلبانه دولت ایالات متحده و مقررات اجرایی آمریکا در ارزهای دیجیتال «خلائی را ایجاد کرده است که سایر کشورها مشتاق پر کردن آن هستند.»

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در 22 مارس یک اخطاریه برای Coinbase صادر کرد که در آن تصریح کرد که کارکنان SEC به آژانس توصیه می‌کنند در مورد “نقض احتمالی قوانین اوراق بهادار” در مورد برخی از لیست دارایی‌های این شرکت، خدمات سهام‌داری و کیف پول Coinbase اقدامات اجرایی انجام دهد.

در یک پست وبلاگی در 23 مارس با عنوان “اروپا در حال برنده شدن است. آیا ایالات متحده پیشی می‌گیرد؟” دانیل سیفرت، معاون کوین‌بیس و مدیر عامل منطقه‌ای در اروپا، تاکید کرد که علی‌رغم درخواست‌های این صنعت برای «تنظیم مقررات جامع کریپتو»، رویکرد نظارتی ایالات متحده در مورد رمزارزها، تعیین مقررات اجرایی است. او نوشت: «این رویکرد باعث ایجاد عدم قطعیت و بی‌ثباتی در صنعت کریپتو شده است.»

به این ترتیب، سیفرت استدلال کرد که ایالات متحده در حال از دست دادن موقعیت خود به عنوان قطب پیشرو در حوزه کریپتو و ارزهای دیجیتال است، در حالی که فرانسه، بریتانیا و اتحادیه اروپا اکنون به دلیل رویکردهای دوستانه‌تر خود در مقررات ارزهای دیجیتال، در حال ایجاد اکوسیستم‌های “سرزنده” هستند.

وی در ادامه نوشت: «ایالات متحده خلائی را ایجاد کرده است که کشورهای دیگر مشتاق پر کردن آن هستند» و افزود: «ما با افتخار یک شرکت آمریکایی هستیم. خیلی سخت است که بنشینی و ببینی که ایالات متحده فرصتی را که به او داده شده هدر می‌دهد.»

سیفرت مخصوصاً اهمیت هفته بلاک چین پاریس را  که در این ماه در موزه لوور برگزار شد، برجسته کرد .او همچنین به تلاش‌های اخیر بریتانیا برای تبدیل شدن به مرکز حوزه ارزهای دیجیتال و مقررات بازارهای ارز دیجیتال اتحادیه اروپا (MiCA) اشاره کرد که قرار است در سال 2024 اجرایی شود.

او گفت: «این رویداد امسال در یک فضای خصوصی در موزه لوور، که مسلماً بزرگترین گنجینه ملی فرانسه و یکی از معتبرترین موزه‌های جهان است، برگزار می‌شود. برای من این یک سیگنال واضح است: فرانسه به سرعت فرصتی را که دنیای ارزهای دیجیتال ارائه می دهد تشخیص داده و به آن فضایی برای شکوفایی ارائه می دهد. اتحادیه اروپا، بریتانیا، امارات متحده عربی، هنگ کنگ، سنگاپور، استرالیا و ژاپن همگی از این روند پیروی می کنند.»

تدوین و تصویب قانون MiCA دو سال است که در حال توسعه است و هدف آن ایجاد “مجموعه قوانین هماهنگ برای ارزهای دیجیتال و فعالیت‌ها و خدمات مرتبط با آن” است.

به طور کلی انتظار می‌رود که این یک حرکت مثبت برای اکوسیستم ارزهای دیجیتال اروپا باشد ، زیرا قوانین و دستورالعمل‌های روشنی را برای این بخش ارائه می‌دهد.

در حال حاضر می‌بینیم که اروپا اکنون از نظر سهم خود از توسعه دهندگان کریپتو با ایالات متحده برابری می کند (هر کدام 29 درصد در سطح جهانی). آمریکا با سهم 40 درصدی خود پیشتاز بود: «این سطح از رشد تصادفی اتفاق نمی افتد. باید تلاش‌های هماهنگی انجام شود، مانند ایجاد یک چارچوب قانونی که شفافیت و ثبات را برای کسب‌وکارهای فعال در این فضا فراهم کند.»

در یک توییت طولانی در 23 مارس در توییتر، شورای نوآوری کریپتو نیز نکاتی مشابه سیفرت را برجسته کرد و اظهار داشت که “ارزهای دیجیتال جهانی هستند و هیچ کس منتظر پیشروی ایالات متحده در این زمینه نیست.”

این توییت به بررسی تحولات مثبت در سطح جهانی می‌پردازد، از جمله نمونه‌هایی مانند کار بانک ملی استرالیا با استیبل کوین‌های ثابت غیر دلاری ، تلاش‌های هنگ‌کنگ برای تبدیل شدن به یک مرکز دارایی دیجیتال، و اداره اوراق بهادار کانادا که اخیراً تعهدات حمایت از سرمایه‌گذاران را بر صرافی‌های داخلی تحمیل کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا