اخبار قانون‌گذاریاخبار متاورس

اینترپل به دنبال کنترل جرائم در متاورس است

سازمان بین‌المللی پلیس جنایی (ICPO) یا اینترپل، در حال بررسی چگونگی کنترل جرایم در متاورس است. با این حال، یکی از مدیران ارشد اینترپل معتقد است که در تعریف جرایم مربوط به متاورس مسائلی وجود دارد.

به گزارش بی بی سی، یورگن استاک، هدف آژانس برای نظارت بر فعالیت‌های مجرمانه در متاورس را فاش کرد و به توانایی مجرمان «خبره و حرفه‌ای» برای انطباق با ابزارهای فناوری جدید در جهت ارتکاب جرایم اشاره کرد.

این اقدام برای کنترل جرایم در متاورس تقریباً چهار ماه پس از این موضوع صورت می‌گیرد که این سازمان، متاورس مختص خود را در اکتبر ۲۰۲۲ در نودمین مجمع عمومی اینترپل در دهلی نو راه‌اندازی کرد.

تصویری از دفتر رسمی اینترپل در متاورس
تصویری از دفتر رسمی اینترپل در متاورس – منبع: اینترپل

درحین راه‌اندازی، در این اطلاعیه آمده است: «با افزایش تعداد کاربران متاورس و توسعه بیشتر این فناوری، فهرست جرایم احتمالی شامل جرایمی همچون سرقت اطلاعات، جرایم علیه کودکان، پولشویی، کلاهبرداری مالی، جعل، بدافزارهای باج‌گیری، فیشینگ، و تجاوز و آزار جنسی می‌شود.»

به گفته یورگن استاک، مجرمان شروع به هدف قرار دادن کاربران روی پلتفرم‌های مشابه متاورس کرده‌اند و لازم است که اقدامات عملی در پاسخ به این جرایم انجام شود. با این حال، اینترپل همچنان برای ارائه تعریف مشخص از جرایم متاورس با چالش روبروست.

مدان اوبروی، مدیر اجرایی فناوری و نوآوری اینترپل گفت: «جرایم و جنایاتی وجود دارد که هنوز نمی‌دانم می‌توان به آنها عنوان جرم داد یا خیر. اگر به تعاریف این جنایات در فضای فیزیکی نگاه کنیم و سعی کنیم آن را در متاورس اعمال کنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.»
مدان اوبروی بیان کرد که با افزایش آگاهی در مورد جرایم احتمالی متاورس، اینترپل با چالش مواجه است.

به موازات راه‌اندازی متاورس اینترپل در اکتبر ۲۰۲۲، اینترپل یک واحد اختصاصی برای مبارزه با جرایم رمزنگاری نیز ایجاد کرد.

این اقدامات به دنبال «اعلان قرمز» اینترپل به مجریان قانون جهانی در ماه سپتامبر برای دستگیری دو کوون (Do Kwon)، یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه‌های ترافرم (Terraform Labs) انجام گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا