اخبار قانون‌گذاری

شرایط جدید کیف پول متامسک برای پرداخت مالیات

شرایط جدید کیف پول متامسک برای کسانی که مالیات پرداخت نمی‌کنند: وجوه کاربران برای پرداخت مالیات در کیف پول متامسک نگه‌داری می‌شود.

 

کیف پول ارز دیجیتال متامسک (MetaMask) با واکنش شدید جامعه کریپتو مواجه می‌شود چرا که شرایط جدید خدماتی این کیف پول نشان می‌دهد که متامسک این اجازه را دارد که وجوه کاربران را برای پرداخت مالیات نزد خود نگه دارد.

در صورت عدم پرداخت مالیات، متامسک این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که مالیات را از کیف پول متامسک شما برای ادارات مالیاتی نگه دارد.

متامسک و ConsenSys با شرایط جدید نگه‌داری وجوه کاربران با واکنش شدید جامعه کریپتو مواجه شده‌اند که خلاف تمرکززدایی و آزادی مالی است.

واکنش شدید جامعه کریپتو به شرایط جدید کیف پول متامسک 

طبق شرایط جدید که از سوی ConsenSys توسعه‌دهنده متامسک ابلاغ شده است، هزینه‌های قابل پرداخت توسط کاربران مالیات انحصاری محسوب می‌شوند مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. متامسک این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در صورت لزوم مالیات را از وجوه کاربران کسر کند.

کاربران متامسک ملزم به شناسایی و پرداخت کلیه مالیات‌ها و هزینه‌‌های دولتی هستند. یکی از بنیانگذاران پلتفرم 1inch قبلاً سؤالاتی را در مورد شرایط جدید متامسک مطرح کرده بود و اظهار داشت که متامسک حق کسر مالیات را دارد.

تمرکززدایی در حال نابودی است

تمرکززدایی اصل اولیه دنیای ارزهای دیجیتال است. جامعه کریپتو در توییتر از این اقدام کیف پول متامسک انتقاد کرد و ادعا کرد که این اقدام علیه تمرکززدایی و آزادی مالی است. برخی حتی آن را به جنجال لجر مرتبط می‌دانند و می‌گویند که امکان دور زدن و دسترسی به اطلاعات در لجر برای پرداخت مالیات و برآورده کردن سایر الزامات طبق قوانین دولت است.

متامسک هیچ توضیحی در پاسخ به سردرگمی جامعه کریپتو نداده است. در ماه دسامبر، ConsenSys در انتشار شیوه‌های جمع آوری داده‌های خود با واکنش شدید مواجه شد و داده‌های تراکنش کاربران را در کنار آدرس‌های IP آنها با محصول دیگرش Infura به اشتراک گذاشت. متامسک بعداً در پاسخ به واکنش‌های جامعه کریپتو، کیف پول متامسک را آپدیت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا