اخباراخبار اتریوماخبار صرافی ها

دور سوم برداشت‌های اتریوم با میزان سپرده‌گذاری در آن برابری می‌کند

صرافی کراکن مسئول بخش بزرگی از این برداشت‌ها بوده است.

صرافی کراکن (Kraken) بخش دیگری از دارایی اتریوم را برداشت کرده است، اما میزان سپرده‌هایی که وارد شبکه شده است تقریباً با میزان برداشت مطابقت دارد.

طبق داده‌های پلتفرم تحلیلی نانسن (Nansen)، برداشت‌های اتریوم استیک شده وارد سومین دور خود شده است، اما سپرده‌های این دارایی نیز تقریباً با حجم برداشت‌ها برابری می‌کند.

برداشت‌های اتریوم استیک شده برای سومین بار در ۲۴ آوریل و تا ۲۵ آوریل افزایش یافت. به گفته نانسن، صرافی کریپتو کراکن مسئول بخش بزرگی از این برداشت‌ها بود.

منظور از «دور» در این متن، تعداد روزهایی است که برای پردازش برداشت‌های جزئی و پاداش‌ها صرف می‌شود. به گفته نانسن، در حال حاضر این فرآیند کمتر از چهار روز و نیم طول می‌کشد.

آخرین سری برداشت در حجم بالا در ۲۴ آوریل انجام شد که در مجموع ۶۱۶۰۸ اتریوم در برداشت اصلی و پاداش بود. به گزارش نانسن، در همان زمان، ۶۳۰۰۹ سپرده اتریوم وجود داشت.

این موضوع هیچ‌گونه تغییری در موجودی اتریوم استیک شده در طول ۲۴ ساعت گذشته ایجاد نکرد.

سپرده‌های اتر (به رنگ آبی نشان داده شده است) از ۱۸ آوریل
سپرده‌های اتر (به رنگ آبی نشان داده شده است) از ۱۸ آوریل – منبع: Nansen

در ماه فوریه، صرافی کراکن به دنبال اقدامات اجرایی و جریمه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، که آن را به فروش اوراق بهادار ثبت نشده متهم کرد، مجبور شد خدمات سهام‌داری اتریوم خود را متوقف کند.

در نتیجه، حجم بالایی از اتریوم برداشت شده در اوایل از کیف پول کراکن بوده، چرا که دارایی‌ها به سهامداران بازگردانده می‌شود. به گفته نانسن، ۲/۳ درصد از کل اتریوم قابل برداشت از موجودی کراکن باقی می‌ماند.

طبق گزارش نانسن، در مجموع ۶۳۲۶۵۱ اتریوم در صف انتظار برداشت قرار دارند. با قیمت‌های فعلی، این حجم اتریوم در حدود ۱/۱۶ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.

قبل از شروع آخرین موج برداشت‌ها، نانسن بالاترین رقم را برای کل موجودی اتریوم استیک شده گزارش کرد. این رقم در ۲۴ آوریل به ۱۸,۷۹۶,۶۶۳ اتریوم به ارزش حدود ۳۴/۵ میلیارد دلار رسید.

رقم فعلی که کمی کمتر از این مقدار است، ۱۴/۵ درصد از کل عرضه اتر را نشان می‌دهد. به دلیل مکانیسم سوزاندن EIP-1559، کل عرضه از زمان مرج در سپتامبر به میزان ۱۱۴۰۷۷ اتریوم (حدود ۲۰۹ میلیون دلار) کاهش یافته است.

نگرانی‌ها در مورد خروج گسترده اتریوم استیک شده پس از آپدیت شاپلا از بین رفته است. به گزارش Token Unlocks در مجموع ۱/۶۶ میلیون اتریوم از ۱۲ آوریل برداشته شده است، اما ۱/۰۷ میلیون اتریوم واریز شده است، که نشان می‌دهد هنوز علاقه زیادی برای استیک کردن اتر وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا