اخباراخبار NFTاخبار بین الملل

فروش NFT در قالب عکس با هدف مقابله با تغییرات اقلیمی

هنرمندان عکاس آثار خود را در قالب NFT در پلتفرم عکاسی Web3 Rhapsody به فروش می‌رسانند.

هنرمندان فعال در زمینه عکاسی Yann Arthus-Bertrand، Namsa Leuba و Nicolas Henry آثار خود را در پلتفرم عکاسی Web3 Rhapsody به فروش خواهند رساند.

پلتفرم عکاسی NFT اروپایی Rhapsody Curated امروز همکاری خود را با سه عکاس برجسته هنرهای زیبا اعلام کرد که آثارشان برای اولین بار به عنوان NFT و به منظور افزایش آگاهی و تامین بودجه برای مقابله با تغییرات اقلیمی ضرب می‌شود.

آرتوس برتراند عکاس، فیلمساز و دوستدار محیط زیست فرانسوی است که بیشتر به خاطر مجموعه عکس‌های هوایی تحسین شده‌اش «زمین از بالا» شهرت دارد. هنر هِنری عکاسی، مجسمه‌سازی و هنر پرفورمنس را با هم ترکیب می‌کند تا محیط‌هایی فراگیر ایجاد کند که مضامینی مانند خاطره، نوستالژی و گذر زمان را در آن بگنجاند.

لوبا یک عکاس سوئیسی-گینه‌ای است که در هنرش به بررسی تأثیر نگاه غرب بر هویت آفریقایی می‌پردازد. کار او به سفارش دیور، کریستین لاکروا و نایکی انجام شده است.

این سه هنرمند توسط پیر-الی دی پیبراک، رئیس سازمان Rhapsody گرد هم آمدند تا مجموعه‌های عکسی را در بلاک چین اتریوم ایجاد کنند که وضعیت فعلی محیط زیست را منعکس می‌کند. قیمت هر یک از این عکس‌ها که از ۴ مه به فروش می‌رسند، از ۲ اتر (۳۶۸۵ دلار) تا ۸ اتر (۱۴۷۴۵ دلار) است و از هر هنرمند بین سه تا شش عکس در دسترس است.

بیش از ۵۰ درصد از درآمد حاصل از فروش به Photoclimat اهدا می‌شود (یک موسسه خیریه فرانسوی که در مورد تغییرات اقلیمی از طریق عکاسی سعی در افزایش آگاهی دارد) و عمدتاً در قالب یک نمایشگاه عظیم و دوسالانه در پاریس که قبلا میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب کرده بود، برگزار می‌گردد.

هدف دی پیبراک از متقاعد کردن هنرمندان به ضرب آثار خود به عنوان NFT، این بود که با پشتیبانی بلاک چین، به مأموریت Photoclimat برای آگاه‌سازی مخاطبانی که قبلاً غیرقابل دسترس بودند، دست یابد.

دی پیبراک در مصاحبه‌ای با Decrypt عنوان کرد: «انتقال این پیام زیست‌محیطی به عنوان مأموریت ما کار دشواری است. برای اینکه بتوانید با ایده‌های ارائه شده بهتر ارتباط برقرار کنید، لازم است که حتما در نمایشگاه حضور داشته باشید. اما با ارائه آثار در قالب NFT، ما این امکان را خواهیم داشت تا پیام خود را در دسترس افراد بیشتری قرار بدهیم و از این فناوری استفاده کنیم تا به مردم اجازه دهیم آن دسته از آثار هنری را بخرند که پیش از این امکان خرید آنها را نداشتند.»

به گفته این شرکت، Rhapsody به دلیل شهرت بلاک چین اتریوم که دوستدار محیط زیست است، این شبکه را انتخاب کرده است. سپتامبر گذشته، اتریوم از یک مدل اثبات کار جذب انرژی به اثبات سهام تغییر کرد که سیستمی برای پردازش تراکنش‌های درون بلاک چین که ردپای کربن شبکه را تا ۹۹/۹۹ درصد کاهش داده است.

آثار آرتوس برتراند، لوبا و هِنری که برای فروش در Rhapsody انتخاب شده‌اند، هر کدام از نظر موضوعی و بصری متمایز هستند، اما همه با پیامی مشترک درباره اهمیت مقابله با تغییرات اقلیمی متحد می‌شوند.

در حالی که تعدادی از بلاک چین‌های کریپتو اخیراً به مدل‌های کم‌مصرف انرژی روی آورده‌اند، رمزارز همچنان یک مشکل کلیدی برای افراد آگاه در این زمینه است. در اوایل آوریل، سنای تگزاس لایحه‌ای را تصویب کرد که توانایی استخراج‌کنندگان بیت‌کوین را برای تخلیه انرژی از شبکه پرمخاطره انرژی تگزاس در زمان افزایش تقاضا محدود می‌کرد. در همین حال، یکی از مناطق کارولینای شمالی در حال حاضر در حال بررسی ممنوعیت یک ساله استخراج ارزهای دیجیتال برای ارزیابی تأثیر منفی زیست محیطی آن است.

هفته گذشته نیز، سولانا در اقدامی برای اولین بار، شروع به اندازه‌گیری داده‌هایی درباره تولید میزان کربن خود و افشای اطلاعت مربوط به آن از طریق داشبورد عمومی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا