اخبار تکنولوژی

وکیلی که از چت‌جی‌پی‌تی در دادگاه استفاده کرده بود اظهار پشیمانی کرد

دادگاه برای توصیف نقل‌قول‌ها و استنادهای وکیل نیویورکی که منبع آنها چت‌جی‌پی‌تی اعلام شده بود، از کلمه «جعلی» استفاده کرد.

 

یک وکیل نیویورکی به دلیل استفاده از چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) برای تحقیقات خود به عنوان بخشی از شکایتش علیه یک شرکت هواپیمایی کلمبیایی مورد انتقاد قرار گرفت.

استیون شوارتز، وکیل شرکت حقوقی نیویورک Levidow & Oberman، توسط رابرت ماتا برای پیگیری شکایت او درمورد آسیب بدنی علیه خطوط هوایی Avianca انتخاب شد.

بر اساس گزارشی که در تاریخ ۲۸ مه از CNN Business منتشر شد، ماتا مدعی است که او در طول پرواز خود با این شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۱۹ در اثر برخورد یک ترولی سرو غذا در هواپیما آسیب دیده است.

با این حال، پس از اینکه یک قاضی متوجه تناقضات و اشتباهات اساسی در مستندات پرونده شد، شوارتز بر اساس سوگندنامه‌ای که در ۲۴ مه به آن سوگند یاد کرده بود، اعتراف کرد که از چت‌جی‌پی‌تی برای تحقیقات حقوقی خود استفاده کرده است.

او ادعا می‌کند که این اولین باری بوده که از چت‌جی‌پی‌تی برای تحقیقات حقوقی استفاده می‌کرده و «از احتمال نادرست بودن محتوای آن بی‌اطلاع بود».

در تشکیل پرونده در دادگاهی در پنجم آوریل، قاضی رئیس پرونده اظهار داشت: «به نظر می‌رسد شش مورد از پرونده‌های ارسالی، تصمیمات قضایی جعلی و نقل قول‌های جعلی باشد.»

قاضی همچنین ادعا کرد که موارد خاصی که در ارسال‌ها به آنها ارجاع داده شده است، واقعاً وجود نداشته است و نمونه‌ای وجود دارد که جای شماره دفتر اسناد در یک پرونده با پرونده دادگاه دیگری به اشتباه عوض شده است.

گزیده‌ای از سوگندنامه استیون شوارتز در ۲۴ مه
گزیده‌ای از سوگندنامه استیون شوارتز در ۲۴ مه – منبع: courtlistener.com

شوارتز گفت که از اینکه بدون انجام بررسی‌های لازم به این چت‌بات هوش مصنوعی اعتماد کرده متأسفانه است. در این سوگندنامه آمده است: «از اینکه از هوش مصنوعی مولد برای تکمیل تحقیقات قانونی انجام شده در اینجا استفاده کرده‌ام بسیار متاسفم و هرگز در آینده بدون تأیید صحت واقعی تحقیقات این کار را انجام نخواهم داد.»

اخیراً بحث‌های زیادی در مورد میزان ادغام چت‌جی‌پی‌تی در زمینه‌های کاری مختلف مطرح شده است. با این حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که سطح هوش چت‌جی‌پی‌تی به سرعت در حال پیشرفت است.

با این حال، توسعه‌دهندگان در مورد اینکه آیا واقعاً چت‌جی‌پی‌تی پتانسیل جایگزینی کامل انسان‌ها را دارد یا خیر تردید دارند. به عقیده بسیاری از افراد، برای اینکه چت‌جی‌پی‌تی جایگزین شما شود، باید الزاماتی را بیان کنید که در زبان انگلیسی امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل زبان‌های برنامه نویسی اختراع شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا