اخباراخبار NFT

پروژه‌های NFT پیش‌رو در شبکه سولانا (آپدیت 2023)

 

پروژه‌های NFT در سولانا اخیراً بازخورد خوبی داشته‌اند. شبکه سولانا (Solana) یک پلتفرم بر مبنای بلاک چین است که سرعت، امنیت و مقیاس پذیری نسبتاً بالایی دارد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود سولانا بستر خوبی برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز یا DApps باشد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های سولانا، پشتیبانی آن از توکن‌های غیر قابل معاوضه یا NFT است. به دلیل هزینه گس پایین و سرعت تراکنش بالا در سولانا، ساخت پروژه‌های NFT و بازی‌های کسب درآمد (play to earn) در این شبکه بازخورد خوبی دارند.

برای علاقمندان به NFT، پیدا کردن پروژه‌های آتی NFT که نقشه راه، موارد استفاده، تیم توسعه و آثار هنری خوبی داشته باشند می‌تواند بسیار سخت باشد. در اینجا چندی از بهترین پروژه‌های NFT در سولانا را معرفی می‌کنیم.

 

پروژه‌های NFT پیش‌رو در سولانا در سال 2023

پروژه‌های NFT در سولانا هر روز افزایش پیدا می‌کنند. در اینجا پروژه‌هایی را آورده‌ایم که از نظر سود اقتصادی، آینده بهتری دارند.

 

Shutter Bots Club

پروژه‌ Shutter Bots Club (SBC) پروژه مبتکرانه‌ای است که قدرت NFTها را با صنعت فیلم و عکسبرداری ادغام می‌کند. این پروژه شکاف میان منابع درآمد متعارف و نوآوری پیشرفته NFT را پر می‌کند، آن هم با استفاده از جدیدترین پیشرفت‌های تکنولوژی وب 3. این پروژه قصد دارد به سازندگان و دارندگان NFT پلتفرمی ارائه دهد که با آن بتوانند به منابع درآمد متنوع در پلتفرم‌های وب 2 صنعت فیلم و عکسبرداری دست پیدا کنند. این پروژه فضای وب 3 را توسعه داده و آنرا ساده‌تر می‌کند.

موارد استفاده

  1. توسعه درآمد از سهام عکسبرداری
  2. استفاده از $SBCT که مهره اصلی اکوسیستم است
  3. دارندگان هر ماه عکس‌های از پیش تنظیم شده دریافت می‌کنند
  4. جوایزی برای مسابقه‌های عکس و فیلم برداری

 

Blingz

این پروژه مرحله‌ای جدید در توسعه Gothic Degens بوده که یک کلکسیون معروف NFT است. پروژه Blingz قصد دارد دامنه جامعه کاربران این NFT را گسترش دهد. بلینگز (Blingz) از سیستم گیمینگ (gaming) و سطح بندی شده پروژه Gothic Degens استفاده می‌کند.

زمانیکه کاربران در این بازی دارایی بیشتری استیک کنند، سطح آنها در بازی بالاتر رفته و شانس آنها برای دریافت پاداش نیز افزایش می‎یابد. پاداش‌های این بازی در انواع مختلفی است؛ مثلا ایردراپ‌هایی در بلاک چین‌های مختلف، کالاهای تخصصی، لاتاری‌ها و یا مشاوره خصوصی با هنرمند مبتکر با نام مستعار Gothic Goblin.

 

Aventar

اونتار (Aventar) یک پروژه NFT در بلاک چین سولانا بوده که تمرکز آن روی هنر، جامعه آن و استفاده آن است. این پروژه با یک شرکت وب 3 همکار شد تا بتواند نسل جدید کاربران را به تکنولوژی بلاک چین و وب 3 معرفی کند.

در بلاک چین سولانا، اونتارها یک کلکسیون PFP NFT هستند. آنها گروهی از طرفداران NFT و دوستداران هنر هستند که روی این پروژه کار می‌کنند. این افراد پروژه اونتار را آغاز کردند چون به حوزه NFT و پتانسیل آن ایمان دارند و می‌خواهند از این اکوسیستم پشتیبانی کنند. آنها امیدوارند که همه مردم، نه فقط هنرمندان، بتوانند از آثار هنری آنها لذت ببرند.

 

WIzzzard

ویزززارد یک اپلیکیشن وب 3 است که برای گرد هم آوردن خانواده‌ها از طریق علاقه آنها به خواندن طراحی شده. ایده پشت این پروژه خلاق «بخوانید و سود دریافت کنید» (Read and Earn) است.

این برنامه میلیون‌ها کاربر را از سراسر جهان دور هم جمع می‌کند تا با سرگرمی و به سادگی دنیای وب 3 و هوش مصنوعی را کاوش کنند. خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از برنامه WIzzzard سود دریافت کنند و در حین خواندن با صدای بلند در این برنامه توکن WIzzard بگیرند.

 

The Pirate Robots

پروژه NFT «دزدان دریایی رباتی» ماهیت جسورانه دزدان دریایی را با تکنولوژی رباتیک ادغام می‌کند. هر کدام از 200 کاراکتر منحصر بفرد این پروژه، طراحی و شخصیت خاص خود را دارند و قطعاً دوستداران NFT را به وجد می‌آورند.

تیم «دزدان دریایی رباتی» برای اینکه دنیای خود را وارد واقعیت کنند، یک گروه در Discord تشکیل دادند تا طرفداران در آن بتوانند با یکدیگر در تعامل باشند، داستان‌های خود را به اشتراک بگذارند و رویدادهای جدید را دنبال کنند.

 

The Mirage

پروژه «سراب» بر اساس یک سیستم استیکینگ (staking) جدید ساخته شده که به کاربران خود تجربه‌های سودآوری ارائه می‌دهد. در این پلتفرم خریداران و سازندگان NFT می‌توانند با یکدیگر به روش‌های جدید در ارتباط باشند. پلتفرم «سراب» قصد دارد مرزهای محدودیت تکنولوژی NFT را جابجا کند و فراتر ببرد. سیستم استیک کردن در «سراب» برای هولد کردن NFTهای این پلتفرم به کاربران پاداش می‌دهد و به این صورت تعامل و سرمایه گذاری بلند مدت در این پلتفرم را تشویق می‌کند. پروژه Mirage پتانسیل این را دارد که انقلابی در صنعت NFT بوجود آورد و به دنبال سرمایه گذارانی با همین دیدگاه می‌گردد.

 

The Node – Comic Book

«نود» اولین کلکسیون اکشن فیگور NFT است. این کلکسیون شامل 4995 NFT بر اساس کامیک‌های علمی-تخیلی ضد آرمانی است. پروژه Node تبدیل به یک پروژه فیجیتال (فیزیکی-دیجیتالی) شد چون ساخت دنیای آن بدون سخت افزار امکان‌پذیر نبود.

بر اساس فیجیتال (Phygital) بودن آن، این کلکسیون به دو فاز جدا تقسیم می‎‌شود. فاز اول شامل 999 NFT است که یک پرتال وب 3 برای اعضای انحصاری آن باز می‌کند. فاز دوم امکان دسترسی کاربران را به اکشن فیگورهای هر کاراکتر و نسخه دیجیتال و فیزیکی هر کامیک بوک می‌دهد.

 

شما می‌توانید تقویم پروژه‌های NFT سولانا را در اینجا دنبال کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا