اخباراخبار بیت کویناخبار تحلیلی

چه عواملی باعث می‌شود بیت کوین تا انتهای تابستان ۲۰۲۳ به ۵۰ هزار دلار برسد؟

تحلیلگران از احتمال رشد ۶۸ درصدی بیت کوین در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

 

در حال حاضر، اقتصاد جهانی درگیر مسأله احتمالی ناتوانی آمریکا در پرداخت بدهی‌های خود به دلیل اختلافات موجود در مورد افزایش سقف بدهی است. 

در صورت وقوع چنین پیش‌فرض تاریخی، تحلیلگران بازار تأثیر مستقیم بالقوه‌ آن را بر ارزش بیت‌کوین (BTC) پیش‌بینی می‌کنند، چراکه ارزهای دیجیتال تا حدی ارتباط خود را با بخش مالی سنتی حفظ کرده‌اند.

در این راستا، جف کندریک، رئیس تحقیقات FX در Standard Chartered، معتقد است که احتمالا بیت کوین می‌تواند حدود ۲۰ هزار دلار افزایش یابد و به حدود ۴۹ هزار دلار از ارزش فعلی برسد یا رشد ۶۸ درصدی را تجربه کند.

کندریک اظهار کرد که بیت کوین به عنوان یک ارز با عملکرد خوب در دوره‌های پراسترس شناخته شده است و به دلیل ماهیت غیرمتمرکز آن، اغلب به عنوان یک پناهگاه امن محسوب می‌شود.

با این حال، این تحلیلگر انتظار دارد که در این روند، بیت کوین احتمالا با نوساناتی مواجه شود و با توجه به اینکه احتمالاً رشد یکنواختی را تجربه نخواهد کرد، پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین حدود ۵۰۰۰ دلار افت قیمت داشته باشد و سپس دوباره افزایش پیدا کند.

همچنین، او به این نکته اشاره کرده است که در حالی که ارزهای دیگر مانند اتریوم (ETH) ممکن است به شکلی شبیه به سهام معامله شوند، رفتار‌های بیت کوین به عنوان یک پناهگاه امن، آن را به یک معامله آپشن تبدیل می‌کند.

علیرغم اظهارت بین قانون‌گذاران مبتنی بر افزایش سقف بدهی، کندریک احتمال وقوع این رویداد را کم و تاثیر آن را چشمگیر توصیف کرد.

افزایش ارزش بازار بیت کوین در لحظات حساس

در واقع، اگر بیت کوین موفق شود در این شرایط رشد کند، این دومین بار در سال جاری خواهد بود که ارزهای دیجیتال از پیامدهای بخش مالی سنتی برای صعود استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که بیت کوین، پس از اینکه بحران مالی به عنوان یک عامل تاثیرگذار ایفای نقش کرد، قیمت ۳۰ هزار دلار را بار دیگر تست کرد.

کندریک در کل، نگاه صعودی به روند قیمت بیت کوین دارد و پیش‌بینی می‌کند که به دلیل عوامل مختلف از جمله بحران‌های بانکی، هاوینگ بیت کوین و پایان افزایش نرخ صندوق ذخیره فدرال، این ارز دیجیتال می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۴ به سطح ۱۰۰ هزار دلار برسد.

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر در تلاش است تا موقعیت ۳۰ هزار دلاری را پس بگیرد چرا که با نوسانات فزاینده‌ای مواجه است. در زمان انتشار این خبر، بیت کوین با قیمت ۲۹۲۵۴ دلار معامله می‌شد که نشان‌دهنده سود هفتگی حدود ۷ درصد بود.

چارت هفتگی قیمت بیت کوین
چارت هفتگی قیمت بیت کوین – منبع: Finbold.com

تحلیل یک روزه این رمزارز نشان‌دهنده روند صعودی قیمت بیت کوین است. گیج summary در این چارت نشان می‌دهد که احساسات بازار به سمت «خرید» با عدد ۱۴ تمایل دارد، و گیج میانگین متحرک نشان‌دهنده «تمایل بالا برای خرید» با عدد ۱۳ است.

چارت یک روزه تحلیل بیت کوین در ۳۰ آوریل
چارت یک روزه تحلیل بیت کوین در ۳۰ آوریل – منبع: TradingView

بطور کلی، عملکرد قیمت اخیر بیت کوین نشان‌دهنده احساسات مثبتی در بازار است، اما برای شکستن منطقه مقاومت بعدی کافی نبوده است. با این حال، اگر بیت کوین به سطح قیمت حیاتی ۳۰ هزار دلار برسد، می‌تواند نشان‌دهنده یک روند صعودی گسترده در آینده نزدیک باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا