اخبار بلاک‌چیناخبار قانون‌گذاری

خداحافظی با بایننس (BUSD)، سومین استیبل کوین بزرگ بازار

صدور توقف انتشار بایننس با پشتوانه دلار به شرکت بلاک چین Paxos

براساس گزارش‌ها، وزارت خدمات مالی نیویورک (NYDFS) به شرکت بلاک چین Paxos Trust دستور داده است تا انتشار استیبل‌کوین بایننس (BUSD) با پشتوانه دلار را متوقف کند.

اقدامات رگولاتور نیویورک اندکی پس از آن صورت می‌گیرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اطلاعیه‌ای را به شرکت پکسوس صادر کرد–نامه‌ای که تنظیم‌کننده از آن برای اطلاع از اقدامات اجرایی برنامه‌ریزی شده به شرکت‌ها استفاده می‌کند. در این اطلاعیه ادعا شده بود که ارز بایننس با پشتوانه دلار یک اوراق بهادار ثبت نشده است.

بنا بر گزارش‌ها، وزارت خدمات مالی نیویورک از پکسوس خواسته که تولید بیشتر توکن بایننس (BUSD) خود را متوقف کند. بر اساس بیانیه بایننس، پکسوس به جمع‌آوری بایننس از بازار ادامه خواهد داد.

جدیدترین اقدام نظارتی در مورد سومین استیبل کوین بزرگ در پی بررسی‌های فزاینده پیرامون بازار رمزارزها انجام شد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرد که خدمات سهامداری کریپتو قانون اوراق بهادار را نقض می‌کند و صرافی کراکن (Kraken) را مجبور کرد که پیشنهاد سهام خود را به طور کامل ببندد. پلتفرم Coinbase هم به این بحث دامن زده و ادعا می‌کند که دارایی‌های استیکینگ آن اوراق بهادار نیستند.

مدتی طولانیست بحث درباره اوراق بهادار در بازار کریپتو در جریان است و از زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شکایتی علیه ریپل، صادرکننده توکن XRP ارائه کرد، مورد توجه بوده است. این پرونده هنوز به نتیجه نرسیده است. 

به طور کلی، در صورتی که سرمایه‌گذاری در یک تجارت با انتظار سود حاصل از تلاش شخصی غیر از سرمایه‌گذار انجام شود، وثیقه محسوب می‌شود.

با این حال، اتهامات امنیتی علیه یک استیبل کوین می‌تواند چالش بزرگی برای صنعت کریپتو ایجاد کند، زیرا استیبل کوین‌ها برای کاربرانی که به تازگی وارد بازار ارز دیجیتال شده‌اند، مسیر ورودی مناسبی هستند. کوین تلگراف با کارشناسان قانونی تماس گرفت تا بفهمد که چگونه استیبل کوین‌ها می‌توانند به عنوان یک وثیقه واجد شرایط باشند. به گفته یکی از وکلا، در حالی که قرار است استیبل کوین‌ها پایدار باشند، احتمالاً خریداران می‌توانند از طیف وسیعی از فرصت‌های آربیتراژ، پوشش ریسک و سرمایه‌گذاری سود ببرند.

وکلای بلاک چین به کوین تلگراف گفتند با اینکه پاسخ این قضیه روشن نیست، این ادعا وجود دارد که استیبل کوین با انتظار کسب درآمد ایجاد شده باشد یا مشتق از یک اوراق بهادار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا