اخبار آلت کوین هااخبار بلاک‌چین

رکورد جدید توکن پالی گان متیک (MATIC): آیا یک روند صعودی پیش روی zkEVM است؟

با عرضه ماشین مجازی اتریوم مبتنی بر دانش صفر (zkEVM) در آینده، متیک (MATIC) برای شکستن یک رکورد جدید آماده می‌شود. این ارز دیجیتال بالاترین سود را در میان کوین‌های اصلی از ابتدای سال ۲۰۲۳ داشته.

این ماشین مجازی می‌تواند به طور بالقوه جریان بازی را برای توکن‌ها تغییر دهد، چرا که اضافه شدن ماشین مجازی اتریوم مبتنی بر دانش صفر (zkEVM) هزینه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و امنیت را بهبود می‌بخشد. واضح است که اعلام تاریخ عرضه عمومی برای تریدرها می‌تواند شروع یک الگوی صعودی باشد.

ماشین مجازی اتریوم مبتنی بر دانش صفر (zkEVM) چیست؟

کار ماشین مجازی اتریوم مبتنی بر دانش صفر (zkEVM) این است که ظرفیت محاسباتی خارج از زنجیره را با مفهوم اثبات دانش صفر به دست می‌آورد و داده‌ها را در ماشین مجازی اتریوم تأیید می‌کند. این موضوع هزینه‌های ذخیره‌سازی و محاسباتی را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، روش دانش صفر (Zero-Knowledge/ZK) روشی است که در آن یک طرف می‌تواند درستی مسئله را به طرف دیگر ثابت کند بدون اینکه اطلاعات بیشتری را در مورد صحت یک مسئله فاش کند. از این رو، شبکه پالیگان (Polygon) قادر خواهد بود قراردادهای هوشمند و فعالیت‌های توسعه‌دهنده را در پروتکل جدید بدون هیچ مشکلی، به دلیل سازگاری zkEVM انجام دهد.

آیا جفت ارز MATIC/BTC خود را برای شکستن یک رکورد قیمت آماده می‌کنند؟

به لطف افزایش چشمگیر قیمت متیک (MATIC) در چند وقت اخیر، جفت شدن آن با بیت کوین به بالاترین سطح خود رسیده است. در حالی که قیمت بیت کوین (BTC) خود از ابتدای ژانویه ۲۰۲۳ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، قیمت متیک (MATIC) در همان دوره دو برابر شده است. از این رو، جفت ارز MATIC/BTC در آستانه اوج قیمت ۰/۰۰۰۰۶۴ دلاری خود است که در نوامبر ۲۰۲۲ قبل از سقوط FTX حفظ شده بود.

در زمان نگارش این خبر، قیمت پالی گان (Polygon) در محدوده ۱/۵۲ دلار است که نشان می‌دهد ۳/۵۱۸٪ در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است.

در این زمینه، برخی از تریدرها معتقدند که اگر جفت ارز MATIC/BTC به بالاترین حد خود برسد، می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را که در رتبه هشتم در میان رمزارزها قرار دارد، افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا