اخبار صرافی هااخبار قانون‌گذاری

چهار اتهام جدید برای سم بنکمن فرید، مدیرعامل سابق صرافی FTX

مدیر عامل سابق صرافی FTX حدود ۲ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری کرده است.

با وجود اینکه مدیرعامل سابق FTX همچنان اظهار بی‌گناهی می‌کند، اما این احتمال وجود دارد که به چند دهه حبس محکوم شود.

سم بنکمن فرید، هم‌بنیان‌گذار و مدیر عامل سابق صرافی FTX که به‌خاطر رسوایی‌های مالی تحت محاکمه قرار دارد، با چهار اتهام جدید در مورد ورشکستگی صرافی FTX روبه‌رو شده است. این اتهام‌ها شامل فعالیت کلاهبردارانه و نقض قوانین مالی فدرال می‌شود و در مجموع تعداد اتهامات او را به ۱۲ مورد می‌رساند.

بر اساس گزارشی که در سایت انگجت منتشر شده است، دادگاه فدرال نیویورک در سند جدید خود سم بنکمن فرید را به کلاهبرداری از طریق FTX و شرکت دیگر او، آلامدا ریسرچ (Alameda Research)، متهم کرده است. ظاهراً بنکمن فرید از طریق کمک مالی به یک کمپین سیاسی، قوانین مالی فدرال را زیر پا گذاشته است. به گفته کارشناسان، در صورتی که او در دادگاه بابت این اتهامات جدید مجرم شناخته شود، ممکن است ۴۰ سال حبس دیگر به حکم او اضافه شود.

سم بنکمن فرید در تاریخ ۱۲ دسامبر در باهاما دستگیر و به ایالات متحده فرستاده شد. او قبلاً نسبت به اتهامات خود اعلام بی‌گناهی کرده بود. بااین‌حال، بنکمن فرید با یک شکایت حقوقی از سوی وزارت خزارنه‌داری آمریکا (SEC) و شکایت دیگری از طرف کمیسیون معاملات آتی کالاهای تجاری (CFTC) روبه‌روست.

سم بنکمن فرید، مدیرعامل سابق صرافی FTX
سم بنکمن فرید، مدیرعامل سابق صرافی FTX – منبع: Getty Images

دادستان‌های این پرونده مدعی‌اند که مدیر عامل سابق صرافی FTX حدود ۲ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری کرده، اما خود بنکمن فرید ادعا می‌کند که هرگز کلاهبرداری نکرده و باور ندارد که باید به‌خاطر ورشکستگی FTX مجرم شناخته شود. دو مدیر ارشد این شرکت، کارولین الیسون و گری وانگ درخصوص اتهامات خود ابراز پشیمانی کرده‌اند.

FTX تنها صرافی رمزارزی نیست که با مشکلات متعددی مواجه است. دیگر نام‌های بزرگ این صنعت مثل بایننس، سلسیوس و ترافورم لبز نیز با اتهامات مختلف، شکایات حقوقی و ورشکستگی روبه‌رو هستند. اما FTX و مدیرعامل سابق آن برجسته‌ترین نمونه بحران در بازار رمزارزهاست و این اتهامات جدید قطعاً شرایط را برای بنکمن فرید دشوارتر خواهد کرد.

اعلام این اتهامات جدید از سوی دادگاه نشان می‌دهد که دولت فدرال به‌دنبال افزایش فشار بر بازار رمزارزها و شرکت‌های فعال در این صنعت است. مجلس نمایندگان و سنا در پی تعیین و وضع قوانین سخت‌گیرانه‌ای در زمینه فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا