اخبار بلاک‌چیناخبار بین المللاخبار صرافی هااخبار قانون‌گذاری

اخبار رمزارزها در هفته‌ای که گذشت

ممکن است کوین بیس به دلیل نقض احتمالی قانون با اقدامات اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار روبرو شود

صرافی کوین‌بیس اخطاریه ولز (Wells notice) را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دریافت کرد که شامل اقدامات اجرایی آتی می‌شد.

به گفته کوین بیس، این تهدید قانونی به طور بالقوه می‌تواند برنامه سهام، دارایی‌های دیجیتال فهرست شده، کیف پول یا خدمات Coinbase Prime را هدف قرار دهد.

مدیر ارشد حقوقی این صرافی، پل گروال، گفت که این اخطار پس از ارائه پیشنهادات متعدد کوین بیس به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در مورد ثبت‌نام در طول چند ماه صورت گرفت که این کمیسیون در نهایت از پاسخگویی به پیشنهادات ارائه‌شده خودداری کرد.

 

بدهکاران FTX با فروش ۹۵ میلیون دلاری سهام Mysten Labs موافقت کردند

با پیشروی روند ورشکستگی FTX، بدهکاران این صرافی ورشکسته توافق‌نامه‌ای را برای فروش ۹۵ میلیون دلار سهام آن در Mysten Labs، شرکت سازنده بلاک چین Sui، تایید کردند.

در حالی که همه در انتظار تأیید دادگاه هستند، امکان ایجاد مناقصه‌های دیگر هم روی این سهام وجود دارد.

از طرف دیگر، صرافی FTX به دنبال بازیابی ۴۶۰ میلیون دلار از وجوه یکی از مشتریان است که ادعا می‌شود سال گذشته سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی از آلامدا ریسرچ دریافت کرده بود.

به نظر می‌رسد که این سرمایه‌گذاری توسط سم بنکمن-فرید هدایت شده که در دادگاه فدرال با اتهامات متعددی در ارتباط با کلاهبرداری در زمان مدیرعاملی خود مواجه است.

 

دو کوون (Do Kwon) ساعاتی پس از دستگیری با اتهامات کلاهبرداری از سوی دادستان‌های آمریکا مواجه است

تنها چند ساعت پس از دستگیری در مونته نگرو، دو کوون، مدیرعامل شرکت Terraform Labs به هشت اتهام جداگانه توسط دادستان‌های آمریکا در نیویورک متهم شد، از جمله کلاهبرداری اوراق بهادار، کلاهبرداری اینترنتی و تلفنی و دستکاری در بازار.

بر اساس گزارش‌ها، کوون همچنین در مونته نگرو به اتهام جعل اسناد مسافرتی با اتهامات جنایی روبرو است.

دادستان‌های کره جنوبی در سپتامبر سال گذشته حکم دستگیری کوون را صادر کردند و چند هفته بعد یک اخطار قرمز از سوی اینترپل علیه او درج شد.

اتهامات مطرح شده علیه او در رابطه با نقش او در سقوط توکن ۴۰ میلیارد دلاری Terra Luna Classic و استیبل کوین TerraClassicUSD در می ۲۰۲۲ است.

 

مسترکارت تراکنش‌های کیف پول استیبل کوین در آسیا و اقیانوسیه را تسویه می‌کند

مسترکارت در حال راه‌اندازی یکپارچه کیف پول دیجیتالی استیبل کوین است تا به مشتریان خرده‌فروش در منطقه آسیا-اقیانوسیه اجازه دهد تا در هر جایی که مسترکارت پذیرفته می‌شود، از استیبل کوین‌های وابسته به دلار آمریکا استفاده کنند.

این شرکت پرداخت بین‌المللی قصد دارد با مشارکت با پلتفرم استیبل کوین استرالیایی Stables، استیبل کوین USDC را به فیات تبدیل کرده و در شبکه خود اجرا کند.

این سرویس ابتدا برای کاربران مستقر در استرالیا در دسترس خواهد بود و سپس به اروپا، آمریکا، بریتانیا و بیشتر مناطق آسیا و اقیانوسیه گسترش خواهد یافت.

 

به گفته قاضی ناظر بر پرونده ورشکستگی، دارندگان حساب حضانتی سلسیوس می‌توانند ۷۲/۵ درصد از رمزارزهای خود را دریافت کنند

قاضی ناظر بر پرونده ورشکستگی شرکت رمزارز Celsius Network، طرح تسویه حساب را تأیید کرده است که به دارندگان حساب‌های حضانتی اجازه می‌دهد ۷۲/۵٪ از دارایی‌های رمزارز خود را پس بگیرند.

دارندگان ۳۰ روز فرصت خواهند داشت تا شرایط را بررسی کنند. درصورتی که موافق این طرح باشند، دارایی‌ها در دو نوبت بازگردانده می‌شوند–۳۶/۲۵٪ در نوبت اول و ۳۶/۲۵٪ پس از تصمیم‌گیری درمورد طرح (یا در پایان سال).

این پلتفرم منحل‌شده در فوریه اعلام کرد که NovaWulf Digital Management به عنوان حامی این طرح بازسازی عمل خواهد کرد و ادعا کرد که بیش از ۸۵ درصد از مشتریان سلسیوس تقریباً به ۷۰ درصد از رمزارزهای خود دسترسی پیدا خواهند کرد.

 

سناتور آمریکایی تد کروز دوباره با لایحه جدید تلاش می‌کند تا CBDC را مسدود کند

سناتور آمریکایی تد کروز لایحه‌ای را برای جلوگیری از راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) توسط صندوق ذخیره فدرال ارائه کرده چرا که می‌تواند به عنوان ابزار نظارت مالی توسط دولت فدرال استفاده شود.

به گفته کروز، دولت فدرال هیچ اختیاری برای ایجاد یکجانبه دلار دیجیتال ندارد. لایحه مشابهی توسط کروز به همراه سناتورهای دیگر در ۳۰ مارس ۲۰۲۲ ارائه شد که به دنبال منع صندوق ذخیره فدرال از صدور مستقیم ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای افراد بود. با گذشت نزدیک به ۱۲ ماه، این لایحه هنوز از مرحله معرفی عبور نکرده است.

 

به گزارش Hindenburg Research شرکت بلاک (Block) امکان کلاهبرداری را برای کاربران خود تسهیل کرده است

گزارشی پس از تحقیقات دو ساله از سوی Hindenburg Research نشان می‌دهد که شرکت پرداخت‌های دیجیتال Block به طور سیستماتیک از کاربران خود سوءاستفاده کرده است و ادعا می‌کند که این شرکت امکان کلاهبرداری را تسهیل کرده است.

بر اساس این گزارش، شرکت بلاک (Block) به کاربران اجازه می‌دهد تا حساب‌های کلاهبرداری ایجاد کنند و به بسیاری از مجرمانی که از این پلتفرم برای سرقت وجوه استفاده می‌کردند، خدمات‌رسانی می‌کند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا