اخباراخبار بین الملل

حملات فیشینگ کریپتو در یک سال ۴۰ درصد افزایش یافته است

کسپراسکای ۵,۰۴۰,۵۲۰ حمله فیشینگ کریپتو را در یک سال شناسایی کرده است.

 

کسپراسکای (Kaspersky) ارائه‌دهنده امنیت سایبری و آنتی ویروس روسی، بیش از ۵ میلیون حمله فیشینگ کریپتو را در یک سال شناسایی کرد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۱ کمی بیش از ۳/۵ میلیون بود.

وقتی صحبت از حملات سایبری مرتبط با ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، ظاهراً عوامل مخرب تهدیدهای مالی سنتی مانند بدافزارهای بانکداری دسکتاپ و موبایل را کاهش داده‌اند و تمرکز خود را روی فیشینگ گذاشته‌اند.

کسپراسکای فاش کرد که حملات فیشینگ ارزهای دیجیتال شاهد افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته در سال ۲۰۲۲ بوده است. این شرکت در سال ۵,۰۴۰,۵۲۰ حمله فیشینگ کریپتو را شناسایی کرده است، در مقایسه با سال ۲۰۲۱ که این رقم ۳,۵۹۶,۴۳۷ بوده است.

یک حمله فیشینگ معمول شامل دسترسی به سرمایه‌گذاران از طریق وب‌سایت‌ها و کانال‌های ارتباطی جعلی است که شباهت بسیاری به شرکت‌های رسمی دارند. در این فرآیند، سپس از کاربران درخواست می‌شود تا اطلاعات شخصی مانند کلیدهای خصوصی را به اشتراک بگذارند که در نهایت به مهاجمان دسترسی غیرمجاز به کیف پول‌ها و دارایی‌های ارزهای دیجیتال را می‌دهد.

در حالی که برای کسپراسکای این امکان وجود ندارد که این روند را برای سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی کند، حملات فیشینگ در سال ۲۰۲۳ همچنان ادامه دارند. اخیراً، در ماه مارس، ارائه‌دهنده کیف پول ارزهای دیجیتال سخت‌افزار Trezor هشداری درباره تلاش برای سرقت رمزارز کاربران، از طریق فریب دادن سرمایه‌گذاران برای وارد کردن عبارت بازیابی آنها در یک سایت جعلی Trezor صادر کرد.

در یک نظرسنجی که توسط کسپراسکای در سال ۲۰۲۲ انجام شد، از هر ۷ پاسخ‌دهنده، یک نفر اعتراف کرد که در معرض فیشینگ ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. 

در حالی که حملات فیشینگ عمدتا شامل کلاهبرداری‌های هدایایی یا صفحات فیشینگ کیف پول جعلی است، هکرها به توسعه استراتژی‌های خود ادامه می‌دهند.

به گفته کسپراسکای «کریپتو همچنان نماد ثروتمند شدن در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین تلاش است» و همین موضوع انگیزه‌ای است برای کلاهبرداران تا تکنیک‌ها و داستان‌های خود را برای جذب سرمایه‌گذاران بی‌احتیاط در فضای کریپتو ارتقا بدهند.

سرمایه‌گذاران آربیتروم (Arbitrum) اخیراً در معرض یک لینک فیشینگ از طریق سرور رسمی دیسکورد (Discord) خود قرار گرفتند. گزارش شده است که یک هکر حساب دیسکورد یکی از توسعه‌دهندگان آربیتروم را هک کرده است و سپس از آن برای به اشتراک گذاشتن یک اطلاعیه جعلی با لینک فیشینگ استفاده شد.

کوین تلگراف به لینک فیشینگ دسترسی پیدا کرد و متوجه شد که کاربران را به یک وب‌سایت خالی با متن «استغفرالله» هدایت می‌کند!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا