اخبار بلاک‌چیناخبار بیت کویناخبار تحلیلی

افزایش کارمزد تراکنش بیت کوین به بالاترین حد خود در ۲ سال اخیر

با افزایش تراکنش بیت کوین هدف بعدی بیت کوین چه قیمتی خواهد بود؟

داده‌های ارائه شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال Glassnode، خبر از افزایش تراکنش بیت کوین به بالاترین سطح خود در نزدیک به دو سال گذشته می‌دهند.

نمودار میانگین تراکنش بیت کوین در روز جمعه
نمودار میانگین تراکنش بیت کوین در روز جمعه – منبع: Glassnode

در روز جمعه، میانگین کارمزد تراکنش به ۰/۰۰۰۳۲۸۱۴ در واحد بیت کوین رسید که بیش از ده برابر از افت این میزان به ۰/۰۰۰۰۳۱۶۱ در ۲۳ آوریل افزایش یافته است.

قیمت فعلی بیت کوین در حدود ۲۹۶۰۰ دلار است که یعنی کارمزد تراکنش نزدیک به ۱۰ دلار است.

این یک افزایش بیش از ۱۰ برابری در مقایسه با میانگین قیمت تراکنش زیر ۰/۱ دلار در ۲۳ آوریل است (یعنی زمانی که قیمت بیت کوین ۲۷ هزار دلار بود).

تحلیلگران افزایش هزینه‌های شبکه را به اتفاقات پیرامون میم کوین PEPE نسبت می‌دهند (PEPE و سایر رقبای این میم کوین مانند SPONGE که اخیراً دستاوردهای تصاعدی داشته‌اند) که باعث افزایش تراکنش‌های مربوط به توکن‌های BRC-20 شده است.

استاندارد توکن آزمایشی جدید BRC-20 با الهام گرفتن از اکوسیستم بسیار موفق توکن‌های ERC-20 که در بلاک چین اتریوم وجود دارد، از زمان راه‌اندازی خود در ماه مارس، منجر به رشد سریع بیت‌کوین شده است.

این استاندارد به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های قابل تعویض را از طریق بلاک چین بیت کوین صادر کنند و انتقال دهند.

هیجانات مربوط به استاندارد BRC-20 فقط باعث افزایش هزینه‌های شبکه نشده است. تراکنش‌های روزانه بیت کوین در اوایل این هفته نیز به بالاترین حد خود یعنی حدود ۶۸۰ هزار رسید.

نمودار میانگین تراکنش بیت کوین در روز دوشنبه
نمودار میانگین تراکنش بیت کوین در روز دوشنبه – منبع: Glassnode

در همین حال، کارمزدهای بالاتر، ماینرهای بیت کوین را فعال کرده است.

در اوایل این هفته، نرخ هَش شبکه بیت‌کوین به بالاترین سطح خود یعنی نزدیک به ۴۴۰ اگزاهَش در ثانیه رسید.

به نظر می‌رسد که استاندارد BRC-20 کاربران جدیدی را به شبکه اضاف کند.

آدرس‌های بیت کوین با موجودی غیرصفر (non-zero) به رکوردی جدید بالای ۴۶ میلیون رسیدند.

نمودار تعداد آدرس‌ها بیت کوین با موجودی غیرصفر (non-zero)
نمودار تعداد آدرس‌ها بیت کوین با موجودی غیرصفر (non-zero) – منبع: Glassnode

هدف بعدی قیمت بیت کوین چیست؟

با افزایش تراکنش بیت کوین و با توجه به اینکه کاربرد بیت کوین با رشد استاندارد BRC-20 گسترش پیدا کرده است، به نظر می‌رسد برای یک بازه زمانی طولانی‌مدت شاهد ادامه روند روبه‌رشد بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان بر اساس ارزش بازار خواهیم بود. اما در کوتاه‌مدت، بیت کوین بیشتر بر عوامل کلان و فنی متمرکز شده است.

در مورد دومی، با توجه به اینکه به نظر می‌رسد در حال حاضر چرخه کاهش نرخ صندوق ذخیره فدرال به پایان رسیده باشد و چرخه کاهشی احتمالاً اواخر امسال آغاز می‌شود، و با توجه به تصاعدی بودن روند بحران بانکی ایالات متحده، در آینده نزدیک احتمال افزایش قیمت و رشد برای بیت کوین وجود دارد.

بیت کوین معمولاً در محیطی که شرایط مالی بهتر است، عملکرد خوبی دارد و از ماه مارس، با توجه به افزایش تقاضا برای جایگزین کردن پول سخت (همچون طلا و نقره) به جای ارزهای سنتی، شرایط بهتری را تجربه کرده است.

در همین حال، تحلیل تکنیکال کوتاه‌مدت بیت کوین نیز قوی به نظر می‌رسد. ارزهای دیجیتال از اواسط ماه آوریل روند صعودی به خود گرفته‌اند.

چارت کندل ماهانه جفت ارز BTC/USD
چارت کندل ماهانه جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

در صورتی که بیت کوین بتواند در چند روز آینده از سطح ۳۰ هزار دلار عبور کند، احتمالا رسیدن قیمت بیت کوین به ۳۱ هزار دلار و شکست این قیمت نیز بالاتر می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا