اخبار قانون‌گذاریخبر فوری

آیا ریپل (XRP) می‌تواند به عنوان اوراق بهادار مورد استفاده قرار بگیرد؟

ریپل دوباره به بحث داغ محافل ارزهای دیجیتال تبدیل شد

 

طبقه‌بندی ریپل (XRP) به عنوان اوراق بهادار مدت‌هاست که به موضوعی بحث‌برانگیز تبدیل شده و بیل مورگان، وکیل برجسته و علاقه‌مند به دنیای دارایی‌های دیجیتال، اخیراً با به اشتراک گذاشتن نظر خود در مورد این موضوع، زمینه را بیش از پیش برای این تفکر فراهم کرده است. 

مورگان بر اساس حکم اخیر قاضی تورس (Torres) اظهار داشت که ریپل (XRP) نمی‌تواند اوراق بهادار در نظر گرفته شود.

استدلال مورگان بر تشخیص قاضی از انتقال ریپل، از فروش نهادی و برنامه‌ای ریپل به فروش ویژه به مشتریان راه‌حل نقدینگی درخواستی (ODL) متمرکز بود، که او از آن به عنوان محصول یاد کرد. 

وی خاطرنشان کرد که حذف تست Howey توسط این قاضی، به عنوان عاملی حیاتی و تأثیرگذار در تعیین این موضوع که آیا قرارداد سرمایه‌گذاری واجد شرایط اوراق بهادار است یا خیر، قابل توجه است. این وکیل همچنین تاکید کرد که نه قاضی و نه کمیسیون بورس و اوراق بهادار، با فروش ریپل به مشتریان راه‌حل نقدینگی مشکلی ندارند.

او تاکید کرد که استفاده از ریپل برای راه‌حل نقدینگی هیچ بخشی از تست Howey را برآورده نمی‌کند، که به این معنی است که فروش ریپل برای راه‌حل نقدینگی قراردادهای سرمایه‌گذاری مناسب نیست و در نتیجه، خود ریپل نمی‌تواند اوراق بهادار تلقی شود.

نظر مورگان پس از بحث داغی که در جامعه ریپل شکل گرفته بود مطرح شد. محور بحث، دارایی‌های ریپل بود و اینکه اگر دادگاهی از شرکت ارزهای دیجیتال بخواهد از شر آنها خلاص شود، چه اتفاقی خواهد افتاد. 

این جدیدترین پیشرفت در بحث ریپل محسوب می‌شود که بحث درباره وضعیت نظارتی ارزهای دیجیتال را تقویت کرده است. در حالی که این بحث هنوز ادامه دارد، باید دید که دادگاه‌ها و نهادهای نظارتی در نهایت ریپل را چگونه طبقه‌بندی می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا