اخبار بین الملل

رمزارزها: دومین ابزار سرمایه‌گذاری موردعلاقه زنان

در حالی که کریپتو به عنوان بدترین کلاس دارایی در سال گذشته شناخته شد، سرمایه‌گذاران صاحب ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا از ۳۶ درصد به ۳۹ درصد افزایش پیدا کردند.

طبق یک نظرسنجی جدید، در حالی که کلاس‌های دارایی سنتی نتوانستند مقبولیت گسترده‌تری در میان زنان کسب کنند، به نظر می‌رسد که دنیای رمزارزها در جذب زنان موفق عمل کرده است.

بر اساس داده‌های ارسال شده توسط تیم eToro، رمزارزها در حال حاضر دومین طبقه دارایی در مالکیت گسترده زنان به حساب می‌آیند و پس از پول نقد در رتبه دوم قرار دارند. این نظرسنجی برگرفته از آخرین گزارش eToro است که حدود ۱۰هزار سرمایه‌گذار خرد را در ۱۳ کشور مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس نتایج نظرسنجی، افزایش قابل توجهی در میزان تمایل زنان به مالکیت رمزارزها وجود دارد. داده‌ها نشان می‌دهد که درصد مالکیت از ۲۹ درصد در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ به ۳۴ درصد در سه ماهه آخر افزایش یافته است. به گفته تیم eToro، این ارقام نشان می‌دهند در جایی که به نظر می‌آید بازارهای مالی سنتی شکست خورده‌اند، دنیای ارزهای دیجیتال با جذب تعداد زنان بیشتر به این حوزه موفق‌تر عمل کرده‌ است.

سرمایه‌گذاران خرد که در سال ۲۰۲۲ صاحب ارزهای دیجیتال بودند
سرمایه‌گذاران خرد که در سال ۲۰۲۲ صاحب ارزهای دیجیتال بودند – منبع: eToro

 

در حالی که مقبولیت رمزارزها در میان زنان در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ گسترش یافته است، مالکیت این دسته از دارایی‌ها در میان مردان تنها ۱ درصد در همان بازه زمانی افزایش داشته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که علاوه‌بر زنان، سرمایه‌گذاران مسن‌تر نیز در حال انباشت رمزارزها هستند. طبق آمار و ارقام، مشخص شده که تعداد سرمایه‌گذاران خرد فعال در این حوزه در بازه سنی ۳۵ تا ۴۴ ساله و ۴۵ تا ۵۴ ساله نیز ۵ درصد افزایش داشته است.

در مورد اینکه چرا سرمایه‌گذاران بیشتری وارد حوزه ارزهای دیجیتال می‌شوند، ۳۷ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که از این فرصت استفاده می‌کنند تا سود بیشتری کسب کنند، در حالی که ۳۴ درصد گفتند که به قدرت بلاک چین اعتقاد دارند و باور دارند که ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک کلاس دارایی توانایی این را دارد که دنیا را متحول کند.

علاوه‌بر سرمایه‌گذاران خرد، مشاغل نیز به فناوری بلاک چین برای سرمایه‌گذاری روی آورده‌اند. در دوازدهم ژانویه، شرکت Casper Labs (ارائه‌دهنده برنامه‌ها و خدمات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال) دریافت که از میان ۶۰۳ کسب‌وکاری که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، ۹۰ درصد قبلاً بلاک چین را در برخی ظرفیت‌های مربوط به حوزه کاری خود به کار گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا