اخبار آلت کوین ها

۳۶۷ میلیون دلار از پوزیشن‌های خرید لیکویید شد

اتریوم در صدر نقدینگی قرار دارد و پوزیشن خرید آلتکوین‌ها شاهد فشار زیادی بودند.

 

داده‌ها نشان می‌دهد که در بازار مشتقات ارزهای دیجیتال،۳۶۷ میلیون دلار از پوزیشن‌های خرید در روز گذشته پس از سقوط آلتکوین‌ها لیکویید شد.

روز گذشته زمان پرنوسانی برای بازار ارزهای دیجیتال بوده است، به‌طوری که اکثر آلتکوین‌ها دچار افت ۵ درصدی شدند. این نوسانات باعث ایجاد هرج و مرج در بازار مشتقات شده است.

طبق داده‌های CoinGlass، پوزیشن‌های خرید به ارزش تقریباً ۴۲۹ میلیون دلار در بازار مشتقات بسته شده‌اند که در ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شدند.

داده‌های مربوط به لیکویید شدن پوزیشن‌ها در روز گذشته
داده‌های مربوط به لیکوییدشدن پوزیشن‌ها در روز گذشته – منبع: CoinGlass

یک پوزیشن معاملاتی زمانی لیکویید می‌شود که پلتفرم مربوط به آن، مجبور شود که پس از تجمع ضررهای معین (که مقدار دقیق آن ممکن است بین صرافی‌ها متفاوت باشد) پوزیشن را ببندد.

همان‌طور که در جدول بالا مشاهده می‌شود، دارندگان پوزیشن‌های لانگ (خرید) نمونه‌ای از این بسته شدن‌های اجباری را در روز گذشته تجربه کردند. حدود ۳۶۷ میلیون دلار از این میزان لیکویید شدن که ۸۵ درصد از کل لیکوییدیتی را شامل می‌شود، مربوط به معامله‌گرانی بود که روی صعود بازار شرط‌بندی کرده بودند.

توزیع لیکویید شدن بر اساس رمزارزها
توزیع لیکویید شدن بر اساس رمزارزها – منبع: CoinGlass

اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ بر اساس ارزش بازار، با حدود ۹۲ میلیون دلار نقدینگی در صدر قرار دارد.

به دلیل نوسانات کلی کوین‌های مختلف، Squeeze (هنگامی که یک سهم بالاتر می‌رود و فروشندگان تصمیم می‌گیرند پوزیشن‌های فروش خود را پوشش دهند) یک رویداد غیر معمول در بازار ارزهای دیجیتال نیست، اما squeez آلتکوین در مقیاسی مانند این مطمئناً چیزی نیست که به‌طور معمول رخ دهد.

نمودار قیمت اتریوم
نمودار قیمت اتریوم – منبع: TradingView

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا