اخبار آلت کوین هااخبار بلاک‌چین

اولنچ (AVAX) مشکلات بلاکچین را حل می‌کند

اولنچ (AVAX) مشکلات بلاکچین را با مکانیزم منحصر به فرد PoS حل می‌کند.

 

در این مقاله می‌توانید پاسخ دو سوال متداول را بیابید: اولنچ (AVAX) چیست و نحوه خرید آن با TRY چگونه است؟

اولنچ (AVAX) چیست؟

اولنچ (AVAX)، یک شبکه بلاکچین با مکانیزم PoS، مشکلات توسعه‌پذیری، امنیت و تمرکززدایی را حل می‌کند. اولنچ با استفاده از مکانیزم اجماع، زیرشبکه‌ها و سه بلاکچین داخلی (X-Chain، C-Chain، P-Chain) خود را از سایر پروژه‌ها متمایز می‌کند و عملکرد برتر را ارائه می‌دهد. مشابه اتریوم، اولنچ از قراردادهای هوشمند برای اجرای برنامه های غیرمتمرکز (dApps) پشتیبانی می‌کند. این قراردادهای هوشمند به زبان Solidity نوشته شده‌اند یعنی همان زبانی که برای اتریوم استفاده شده است و قابلیت همکاری با اکوسیستم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) از جمله پروژه‌های Aave و Curve را تسهیل می‌کند.

دارایی بومی پلتفرم اولنچ یعنی AVAX، تراکنش‌ها را در اکوسیستم آن تقویت می‌کند. AVAX برای توزیع پاداش‌های سیستم، مشارکت در حاکمیت و پرداخت هزینه‌های شبکه، تسهیل عملیات روان و کارآمد استفاده می‌شود و تبدیل به یک جزء مهم از اولنچ شده است.

پلتفرم اولنچ به دلیل مکانیسم اجماع، پذیرش زیرشبکه‌ها (subnet) و استفاده از چندین بلاکچین داخلی متمایز است. این ویژگی‌ها اولنچ را از سایر پروژه‌های بلاکچین متمایز می‌کند و مزایای منحصر به فردی را از نظر عملکرد ارائه می‌دهد.

مکانیسم اجماع اولنچ یک رویکرد جدید است که بر پایه PoS ساخته شده است. هنگامی که یک تراکنش آغاز می‌شود، توسط یک گره اعتبارسنجی انتخاب می‎شود که سپس از مجموعه کوچک و تصادفی اعتباردهنده‌های دیگر برای بررسی اجماع نمونه‌برداری می‌کند. این روش نمونه‌گیری بارها تکرار می‌شود، زیرا اعتبار‌دهندگان مدام در تلاشند تا به توافق برسند. این فرآیند تضمین می‌کند که کل سیستم با نتیجه یک تراکنش موافق است. پاداش‌های اعتبارسنجی بر اساس Proof of Uptime و Proof of Correctness است که گره ها را تشویق می‌کند تا طبق قوانین شبکه عمل کنند.

اولنچ همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا زنجیره‌ها یا زیرشبکه‌های سفارشی را راه‌اندازی کنند که با مجموعه قوانین خود کار می‌کنند. زیرشبکه‌ها گروه‌هایی از گره‌ها هستند که بلاکچین‌های خاص را تأیید می‌کنند و همه اعتبارسنجی‌های زیرشبکه باید شبکه اولیه اولنچ را نیز تأیید کنند. این سیستم مشابه سایر راه حل‌های توسعه‌پذیری بلاکچین است، مانند پاراچین‌های پولکادات.

چگونه با استفاده از TRY اولنچ (AVAX) بخریم؟

Binance TR مناسب‌ترین صرافی ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاران در ترکیه است که قصد خرید اولنچ (AVAX) را دارند. برای خرید اولنچ  (AVAX) با TRY در Binance TR مراحل زیر را دنبال کنید.

چگونه در Binance TR یک حساب باز کنیم؟

در مقاله مربوط به توضیح و معرفی شبکه نئو (NEO) به‌طور کامل توضیح داده‌ایم که چگونه می‌توان در Binance TR حساب باز کرد.

برای دیدن آموزش‌ها، وارد لینک مربوطه شوید و توضیحات کامل را در مقاله گفته‌شده مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا