اخبار آلت کوین هامعرفی رمز ارز ها

معرفی دو توکن که می‌توانند سولانا را کنار بزنند!

در این خبر به معرفی دو توکن می‌پردازیم که با پتانسیل بالای خود می‌توانند رقبای خوبی برای سولانا باشند.

 

سولانا (SOL) یکی از ارزهای دیجیتال با عملکردی عالی است که به دلیل توسعه‌پذیری شبکه و کارایی تراکنش، علاقه معامله‌گران خرد و سازمانی را به خود جلب کرد. فینبولد دو رقیب با پتانسیل بالا برای سولانا در نظر گرفته است.

شایان ذکر است که سولانا در سال ۲۰۲۱ یک رشد چشمگیر ۱۹۸۷۳ درصدی داشته است. در بازار گاوی قبلی، سولانا در کمتر از ۱۲ ماه از ۱ دلار به ۲۶۰ دلار رسید. بعداً طی یک سال و نیم از ۸ دلار به ۲۰۴  دلار رسید و در حال حاضر با قیمت ۱۴۰ دلار به‌ازای هر توکن معامله می‌شود.

چارت هفتگی قیمت سولانا
چارت هفتگی قیمت سولانا – منبع: TradingView

در حال حاضر، دو رقیب سولانا در حال ساخت شبکه‌هایی با پتانسیل بسیار بالا هستند. این دو ارز دیجیتال با یک فناوری بسیار توسعه‌پذیر، کارآمد، غیرمتمرکز و ایمن رشد می‌کنند.

رقبای سولانا: مولتی ورس ایکس (EGLD) و رادیکس (XRD)

دو رقیب امیدوارکننده سولانا مولتی ورس ایکس (EGLD) و رادیکس (XRD) هستند که بر توسعه‌پذیری از طریق شاردینگ متمرکز شده‌اند.

در سال ۲۰۱۸، ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، اشتراک‌گذاری و اثبات سهام را به‌عنوان ویژگی‌های موثر در بلاکچین‌های آینده ذکر کرد. بلاکچین‌های آینده با اثبات سهام و اشتراک‌گذاری، هزاران بار کارآمدتر خواهند بود.

مولتی ورس ایکس و رادیکس، مدل مبتنی بر دارایی را برای توکن‌های ساخته شده در بلاکچین خود توسعه داده‌اند. این مدل از مدل ماشین مجازی اتریوم (EVM) ایمن‌تر است.

توسعه‌پذیری و تحلیل قیمت موتی ورس ایکس (EGLD)

شبکه مولتی ورس ایکس (MultiversX) اولین و تنها شبکه اصلی است که هر سه روش اشتراک‌گذاری در آن به‌طور کامل اجرا شده‌اند؛ network sharding، state sharding و transaction sharding.

در زمان نگارش این خبر، توکن مربوط به شبکه مولتی ورس ایکس یعنی eGOLD (EGLD) با ۵۸ درصد کاهش نسبت به سال قبل، یعنی با قیمت ۲۸/۵۳ دلار معامله می‌شود که نشان از فروش بیش از حد این ارز دیجیتال دارد. این توکن ارزش بازار ۷۷۵ میلیون دلاری دارد که ۸۳ برابر کمتر از سرمایه ۶۵ میلیارد دلاری سولانا است.

نمودار قیمت مولتی ورس ایکس (EGLD)
نمودار قیمت مولتی ورس ایکس (EGLD) – منبع: Finbold

توسعه‌پذیری و تحلیل قیمت رادیکس (XRD)

از سوی دیگر، رادیکس هنوز هم شاردینگ را در شبکه اصلی پیاده‌سازی نکرده است. در عوض، این بلاکچین با راه‌اندازی یک پروژه مبنی بر داشتن قابلیت ترکیب اتمی برای تمام تراکنش‌های خود، تضمین می‌کند که تجربه کاربری یکپارچه در حین استفاده از شاردهای مختلف ارائه می‌دهد.

نمودار قیمت رادیکس (XRD)
نمودار قیمت رادیکس (XRD) – منبع: Finbold

در همین حال، XRD با قیمت ۰/۲۹ دلار، کمتر از قیمت عرضه اولیه سکه (ICO) آن است. از زمان عرضه تا به امروز ۲۸ درصد کاهش داشته و دارای ارزش بازار ۳۰۰ میلیون دلاری است که نشان‌دهنده ارزش سرمایه ۲۱۶ برابر کمتر از سولانا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا