اخبار بیت کویناخبار تکنولوژی

تأمین انرژی شهر با گرمای حاصل از استخراج بیتکوین

ماراتن دیجیتال از استخراج بیتکوین برای گرم کردن یک شهر در فنلاند استفاده می‌کند.

 

ماراتن دیجیتال (Marathon Digital) در اواخر ماه مه در منطقه ساتاکونتا فنلاند، یک مرکز انرژی ۲ مگاواتی را برای یک پروژه آزمایشی جهت تامین انرژی از عملیات استخراج بیتکوین. راه‌اندازی کرد.

آخرین اعلامیه ماراتن نشان داد که یک پروژه آزمایشی را برای گرم کردن یک شهر در فنلاند با تقریبا ۱۱ هزار نفر سکنه، با گرمای تولید شده از عملیات استخراج بیتکوین آغاز کرده است.

این پروژه گرمایشی شهر فنلاند، اولین پروژه ماراتون در اروپاست و نشان‌دهنده ورود این شرکت به بازار است. گرمایش منطقه به این معنی است که ساختمان‌های محلی با توزیع آب گرم مرکزی از طریق لوله‌های زیرزمینی گرم می‌شوند. فنلاند از زیست‌توده (biomass) برای گرمایش منطقه استفاده می‌کند؛ با این حال، این پروژه با هدف کاهش انتشارات کربن و هزینه‌های عملیاتی طراحی شده است.

به جای هدر رفتن گرمای تولید شده توسط مراکز داده مانند ماراتن، می‌توان برای پاسخگویی به تقاضای گرمایش، از تبدیل انرژی گرمایی استفاده کرد. این کار باعث کاهش هزینه‌ و زباله می‌شود و تقریباً نیاز به منابع حرارتی در کربن را از بین می‌برد.

پیشبرد صنعت استخراج بیتکوین

فرد تیل، رئیس و مدیرعامل ماراتن، معتقد است که این پروژه می‌تواند باعث پیشرفت صنعت کریپتو شود و موقعیتی بهتر برای پیشرفت بیتکوین فراهم آورد.

وی گفت: «این پروژه آزمایشی در فنلاند گامی مهم در استراتژی ما برای گسترش جهانی و نوآوری پایدار است. ما فقط دارایی‌های دیجیتالی را تولید نمی‌کنیم، ما در حال گرم کردن خانه‌ها هستیم و شیوه‌های پایدار را در مدل تجاری خود ادغام می‌کنیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا