اخبار بیت کویناخبار بین الملل

استفاده ژاپن از بیتکوین به‌عنوان یک پوشش دفاعی

بیتکوین یک ذخیره دارایی استراتژیک و به‌عنوان پوششی در برابر بار بدهی ژاپن و نوسانات ناشی از آن پذیرفته می‌شود.

 

بیتکوین یک ذخیره دارایی استراتژیک و به‌عنوان پوششی در برابر بار بدهی ژاپن و نوسانات ناشی از آن پذیرفته می‌شود. این اقدام پاسخی مستقیم به فشارهای اقتصادی در ژاپن است، به ویژه سطوح بالای بدهی دولت، دوره‌های طولانی با نرخ منفی واقعی و در نتیجه، ضعیف بودن ین.

از ماه آوریل، شرکت Metaplanet موفق شده ۱۱۷/۷ بیتکوین (۷/۱۹ میلیون دلار) به دست بیاورد. Metaplanet، یک شرکت سرمایه‌گذاری است که از هرگونه دخالت در Web3 خود را جدا کرده و اکنون تنها روی بیتکوین و املاک تجاری متمرکز شده است.

این اقدام از این جهت حائز اهمیت است که در طول دوران بحران مالی ژاپن در بازار ارز  رخ می‌دهد. حامیان رمزارز مدت‌هاست که بیتکوین را به عنوان پوششی در برابر بی‌احتیاطی مالی در نظر می‌گیرند.

ژاپن بالاترین نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی را در میان کشورهای پیشرفته دارد
ژاپن بالاترین نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی را در میان کشورهای پیشرفته دارد – منبع: coindesk

 

بر اساس داده‌های ردیابی‌شده توسط صندوق بین‌المللی پول، نسبت بین بدهی ناخالص ژاپن و تولید ناخالص داخلی (GDP) در حال حاضر بیش از ۲۵۴ درصد است که بالاترین میزان بین کشورهای پیشرفته است. نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی آمریکا از ۱۲۳ درصد فراتر رفته است.

بدهی نسبتاً بالا باعث شده است که بانک ژاپن (BOJ) نتواند نرخ‌های بهره را به همراه فدرال رزرو (Fed) و سایر بانک‌های مرکزی افزایش دهد. نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه خدمات بدهی را افزایش می‌دهد و مسائل مالی را پیچیده‌تر می‌کند.

داده‌های نمودار TradingView نشان می‌دهد که ین ژاپن از اوایل سال ۲۰۲۱ تا کنون ۵۰ درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است. ین اخیراً به پایین‌ترین حد در ۳۴\ سال گذشته رسیده است.

Metaplanet گفت: «با ادامه تضعیف ین، بیتکوین یک ذخیره ارزشی غیرمستقل خواهد بود که در برابر ارزهای فیات سنتی افزایش یافته و ممکن است ادامه یابد.»

این شرکت قصد دارد بیتکوین را برای درازمدت نگه دارد تا از حدأقل درآمدهای مشمول مالیات اطمینان حاصل کند و در صورت امکان، با انتشار بدهی‌های طولانی مدت ین، بیتکوین بیشتری به دست آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا