اخبار اتریوم

هکری که ۷۰ میلیون دلار را برگرداند

یک هکر نزدیک به ۷۰ میلیون دلار کریپتو دزدیده شده را به نهنگ بازگرداند.

 

در حادثه‌ای که در روزهای ابتدایی ماه می رخ داد، فاش شد که نزدیک به ۷۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از یک نهنگ کریپتو به سرقت رفته است.

دارایی نهنگ از سوی هکر بازگردانده شد

با نگاهی به داده‌های آنچین، هکری که موفق به سرقت ۷۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از یک نهنگ کریپتو شده بود، تقریباً تمام وجوه به سرقت رفته را به‌طور کامل بازگرداند.

در این روش، سارق مقدار کمی ارز دیجیتال را برای شخصی که آدرسی شبیه به والت قربانی دارد، ارسال می‌کند. این تاکتیک برای فریب قربانی انجام می‌شود تا آدرسی که هکر از آن منتقل کرده است را از تاریخچه تراکنش خود کپی کند و تراکنش کریپتویی را به این آدرس انجام دهد.

بر اساس بیانیه شرکت امنیتی بلاکچین، CertiK، نهنگ از طریق ۰/۰۵ اتریوم فریب خورده، آدرسی را کپی کرد و ۱۱۵۵ رپد بیتکوین (WBTC) به ارزش ۶۹/۳ میلیون دلار را به آدرس اشتباه فرستاد. همچنین مشخص شد که این میزان رپد بیتکوین، بعداً توسط هکر با ۲۳ هزار اتریوم مبادله شدند.

با این حال، با نگاهی به مکالماتی که در سرویس پیام‌رسانی Etherscan ظاهر شد، به نظر می‌رسد که هکر مجبور شده است دارایی‌های رمزارزی را به نهنگ بازگرداند.

با توجه به اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط شرکت ردیابی بلاکچین Arkham، به نظر می‌رسد که تقریباً تمام وجوهی که توسط هکر ربوده شده بود، به سرعت در چند روز گذشته بازگردانده شده است. داده‌های Arkham نشان می‌دهد والتی که تمام نقل و انتقالات در آن انجام شده است حاوی ۲۲۹۶۰ اتریوم به ارزش ۶۶/۳۳ میلیون دلار است.

جالب‌تر اینکه پس از این سرقت، هکر هیچ تلاشی برای پنهان کردن وجوه دزدیده شده انجام نداد.

یک اتریوم چقدر است؟

در زمان نگارش این خبر، اتریوم پس از ۰/۴۲ درصد افزایش در ۲۴ ساعت گذشته، با قیمت ۲۹۴۲ دلار معامله می‌شود. ارزش بازار اتریوم در این دوره سعی داشت بالای ۳۵۳ میلیارد دلار بماند.

چارت قیمت اتریوم
چارت قیمت اتریوم – منبع: TradingView

با وجود افزایش جزئی قیمت، حجم معاملات پس از افزایش ۱۱۹ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۲/۸ میلیارد دلار رسید. تحلیلگران همچنین اظهار داشتند که اگر اتریوم نتواند به ۳۱۰۰ دلار برسد، کاهش قیمت می‌تواند بسیار شدیدتر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا