اخبار بین المللاخبار تکنولوژی

آموزش هوش مصنوعی به میلیون‌ها آفریقایی

اینتل و بانک توسعه آفریقا (AfDB) میلیون‌ها آفریقایی را در زمینه هوش مصنوعی آموزش می‌دهند.

 

بانک توسعه آفریقا (AfDB) و اینتل، مهارت‌های هوش مصنوعی را به سه میلیون آفریقایی و ۳۰ هزار مقام دولتی آموزش دادند. هدف از این کار، تجهیز بسیاری از آفریقایی‌ها به مهارت‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، رباتیک و علم است.

تقویت فناوری آفریقا

مشارکت در آموزش آفریقایی‌ها در زمینه هوش مصنوعی به این قاره اجازه می‌دهد تا نقش فعال‌تری در توسعه فناوری ایفا کند و به نوآوری مداوم آن کمک کند.

انتظار می‌رود این برنامه آموزشی بر بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، بهداشت و آموزش تأثیر مثبت بگذارد. پرداختن به چالش‌های اجتماعی-اقتصادی و بهبود بهره‌وری ممکن است به تقویت توسعه پایدار و بهبود کیفیت کلی زندگی آفریقا کمک کند.

مدیر امور دولتی آفریقا و روابط بین‌الملل اینتل گفت که اینتل می‌خواهد با دولت‌های آفریقایی همکاری کند تا فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی را بدون توجه به مکان، جنسیت یا قومیت در دسترس همه قرار دهد و به مردم کمک کند در اقتصاد دیجیتال مشارکت کنند.

بر اساس این بیانیه، مشارکت فراتر از آموزش فردی است. همچنین به کشورهای آفریقایی، گروه‌های منطقه‌ای و سازمان‌های قاره‌ای کمک می‌کند تا سیاست‌ها و قوانین منسجمی را برای فناوری‌های دیجیتال مانند هوش مصنوعی، 5G و رایانش ابری ایجاد کنند و رویکردی واحد برای تحول دیجیتال در سراسر آفریقا ایجاد کنند.

آفریقا و هوش مصنوعی

نیجریه اخیراً با راه‌اندازی اولین مدل بزرگ چندزبانه خود، با هدف رهبری در توسعه هوش مصنوعی در سراسر قاره، پیشرفت چشمگیری داشته است.

علاوه بر این، هزینه بالای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مانعی اساسی برای بسیاری از افراد و سازمان‌های خارج از صنعت فناوری می‌کند و مانع از توانایی آنها برای مشارکت در انقلاب هوش مصنوعی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا