اخبار بین الملل

راه‌اندازی یک صنعت جدید در تایوان برای مدیریت ارزهای دیجیتال

تایوان صنعت جدیدی را برای نظارت بر بخش ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند.

 

تایوان با ایجاد یک انجمن صنعتی جدید، گام مهمی در جهت نظارت بر بخش نوظهور ارزهای دیجیتال برداشت. انجمن ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی تایوان، امروز به‌طور رسمی تحت هدایت کمیسیون نظارت مالی (FSC) تأسیس شد که نقطه عطفی برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال در این کشور است.

این انجمن متشکل از ۲۴ شرکت ارز دیجیتال است که همگی در FSC برای مبارزه با پولشویی ثبت شده‌اند. این ثبت نام که برای شرکت‌های ارز دیجیتال فعال در تایوان اجباری است، نشان‌دهنده تعهد دولت به جلوگیری از جرایم در فضای ارزهای دیجیتال است. ریاست این انجمن بر عهده Titan Cheng، بنیانگذار و مدیر عامل صرافی BitoPro است.

Hsiho Huang، مدیر بخش شرکت‌های اوراق بهادار در FSC، بر اهمیت توسعه صنعت دارایی مجازی برای جامعه و اقتصاد گسترده‌تر تأکید کرد. هوانگ بر تعهد FSC به ترویج یک اکوسیستم ارز دیجیتال سالم که هم برای بخش و هم برای عموم سود می‌برد، تأکید کرد.

وظیفه اصلی انجمن پس از تأسیس، ایجاد دستورالعمل‌های خود نظارتی است. هدف این دستورالعمل‌ها مدیریت طبقه‌بندی و رتبه‌بندی برای ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) است. هدف این بخش، اطمینان از همسویی رشد این بخش با استانداردهای نظارتی و در عین حال حمایت از حقوق و منافع مصرف‌کننده است.

به‌عنوان گام دیگری برای تشدید مقررات، وزارت دادگستری تایوان اصلاحاتی را در قوانین AML پیشنهاد کرد. این اصلاحات، شرکت‌های ارز دیجیتال داخلی و خارجی را که مایل به فعالیت در تایوان هستند، ملزم می‌کند تا برای انطباق با AML ثبت نام کنند. هر گونه عدم رعایت می‌تواند منجر به مجازات‌های شدید از جمله تا دو سال حبس شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا