اخبار تکنولوژی

آیا ایلان ماسک قصد دارد ارز دیجیتال خودش را راه‌اندازی کند؟

مدیرعامل تسلا در مصاحبه اخیر خود درباره راه‌اندازی ارز دیجیتال خود صحبت کرد.

 

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد در فضای کریپتو، درباره احتمال راه‌اندازی یک ارز دیجیتال صحبت می‌کند.

این بیانیه زمانی اعلام شد که گزارش‌هایی مبنی بر راه‌اندازی توکن X (توئیتر سابق) منتشر شد. گزارش‌ها در مورد این توکن زمانی بالا گرفت که نام تجاری توییتر، که توسط ماسک در سال ۲۰۲۲ خریداری شد، به X تغییر کرد.

ماسک احتمال راه‌اندازی ارز دیجیتال توسط این شرکت را رد کرد و صراحتاً اعلام کرد: «ما هرگز قصد نداریم چنین کاری را انجام بدهیم.»

لازم به ذکر است که نفوذ ماسک در حوزه ارزهای دیجیتالی را نمی توان نادیده گرفت، چرا که او به عنوان یکی از چهره‌های پیشرو در این فضا ظاهر شده است. مدیرعامل تسلا پیش از این بارها علاقه خود را به ارز دیجیتال دوجکوین (DOGE) به طور عمومی ابراز کرده است. ماسک بارها درمورد تمایل خود به دوجکوین صحبت کرده که فراتر از پتانسیل بازار ظاهر شده است. 

در واقع، علیرغم اینکه در ابتدا قابلیت چندانی نداشت، عوامل تأثیرگذار در حوزه ارز دیجیتال، مانند چنگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، معتقدند که مشارکت ماسک با دوج کوین به این توکن کمک کرده است که در حوزه ارزهای دیجیتالی باقی بماند.

جالب اینجاست که علیرغم علاقه ایلان ماسک به ارزهای دیجیتال، او توصیه کرده است که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنید. ماسک تبلیغ یا تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال را رد کرده است.

موارد استفاده احتمالی دوجکوین

با تغییر نام تجاری توییتر و تمرکز بر تسهیل تراکنش‌ها در دنیای مالی، گمانه‌زنی‌هایی در مورد توکن‌هایی مانند دوجکوین مطرح شده که به‌طور بالقوه موارد استفاده جدیدی را برای دوجکوین در اکوسیستم فراهم می‌کند.

بیانیه اخیر ماسک مبنی بر رد احتمال راه‌اندازی توکن X، گمانه‌زنی‌های بیشتری را برانگیخته است مبنی بر اینکه این شرکت ممکن است به دوجکوین روی بیاورد و به‌طور بالقوه ارزش آن را افزایش بدهد.

در همین حال، ماسک، تسلا و اسپیس ایکس با یک شکایت بزرگ ۲۵۸ میلیارد دلاری توسط کیت جانسون، شهروند آمریکایی و سرمایه‌گذار دوجکوین مواجه هستند. این شکایت ماسک و شرکت‌هایش را متهم به دستکاری ارزش Dogecoin به عنوان بخشی از یک طرح دزدی برای حمایت از این میم کوین می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا