اخبار بیت کوین

جک دورسی قصد دارد با سرمایه‌گذاری جدید خود ماینینگ بیتکوین را غیرمتمرکز کند

فرآیند دریافت پاداش استخراج بلوک برای ماینرها تغییر می‌کند!

 

استخر ماینینگ بیتکوین Ocean، که ۶/۲ میلیون دلار در یک دوره جذب سرمایه به رهبری جک دورسی (هم‌بنیانگذار سابق توییتر) جمع‌آوری کرده است٬ قصد دارد این امکان را برای ماینرها فراهم کند که پاداش استخراج بلوک را مستقیماً از بیتکوین دریافت کنند.

جک دورسی، که طرفدار بیتکوین است٬ از یک استخر ماینینگ بیتکوین برای کمک به ماینرها حمایت کرده که کنترل مجدد پاداش‌های بلوک و هزینه‌های تراکنش‌ها را به دست بگیرند.

براساس اعلامیه‌ای که در ۲۹ نوامبر منتشر شده٬ جک دورسی مبلغ ۶/۲ میلیون دلاری برای مومولین، شرکت مادر استخر ماینینگ بیتکوین جدید به نام Ocean یا اقیانوس جمع‌آوری کرده است.

این بودجه از راه‌اندازی شرکت Ocean پشتیبانی می‌کند که برای عدم تمرکز و تغییر ماهیت روند ماینینگ بیت کوین طراحی شده است. استخر ماینینگ به طور خاص با هدف ارائه شفافیت در فرآیند استخراج این امکان را فراهم می‌کند تا ماینرها پاداش استخراج خود را به‌طور مستقیم از بیتکوین دریافت کنند تا از استخرهای ماینینگ BTC.

ایان نورثون، بنیانگذار و مدیر ارشد حقوقی در این شرکت اظهار کرد که از این سرمایه جمع‌آوری شده برای اهداف عمومی شرکت استفاده می‌شود. نورثون گفت: «جدول سرمایه‌گذاری ما خصوصی است، اما ما مفتخریم که چندین گنگستر قدیمی دنیای کریپتو و بیتکوین و چندین رهبر و مغز متفکر دنیای ارزهای دیجیتالی پشتیبان این پروژه هستند.»

لوک داشجر، هم‌بنیانگذار مومولین و توسعه‌دهنده بیتکوین٬ معتقد است که نقش استخرهای ماینینگ باید برای ادامه حیات بیتکوین به عنوان یک ارز کاملا غیرمتمرکز تغییر کند.

«استخر ماینینگ Ocean نوع جدیدی از استخر است که به ماینرها این امکان را می‌دهد که ماینر واقعی باشند. ما به عنوان شفاف‌ترین و البته تنها استخر غیرحضانتی که در آن ماینرها پاداش‌های استخراج بلوک را به‌طور مستقیم از بیت‌کوین دریافت می‌کنند فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم.»

مارک آرتیمکو، بنیانگذار و رئیس جمهور مومولین تأکید کرد که استخرهای سنتی ماینینگ بیتکوین قبل از توزیع آنها در بین ماینرها، حضانت انحصاری پاداش‌های بلوک و هزینه‌های تراکنش‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. 

حامی متعهد Ocean جک دورسی اطمینان دارد که این پلتفرم مشکل تمرکز استخرهای ماینینگ را که حل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: «وقتی پروژه‌ای را می‌بینم که پتانسیل این را دارد که برای بیتکوین مفید باشد استقبال می‌کنم که بخشی از آن باشم.»

راه‌اندازی Ocean در آینده کنفرانس ماینینگ بیتکوین هم‌زمان با رویداد هیدروالکتریک ۱۵۰ ساله Barefoot Mining در کارولینای جنوبی اعلام شد. Barefoot Mining اولین مشتری Ocean، سد را به طور کامل مجدداً بازگردانده و انرژی اضافی را به ماینینگ بیتکوین تبدیل کرد.

راه‌اندازی شرکت Ocean در حدود ۱۳۹ روز قبل از چهارمین رویداد هاوینگ بیتکوین است که پیش‌بینی می‌شود در ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ برگزار شود. پس از رویداد هاوینگ، پاداش ماینینگ که در حال حاضر ۶/۲۵ بیتکوین در هر بلوک است به ۳/۱۲۵ BTC کاهش می‌یابد که به میزان قابل توجهی انگیزه‌های ماینرها بیتکوین را کاهش می‌دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا