اخبار بیت کوین

زیان‌های سنگین برای سرمایه گذاران کوتاه مدت بیتکوین

آیا خطری بازار ارزهای دیجیتال را تهدید می‌کند؟

 

قیمت بزرگترین ارز دیجیتال، بیتکوین، همچنان تحت فشار فروش باقی می‌ماند و داده‌های بلاک چین نشان می‌دهد که سرمایه گذاران کوتاه مدت بیتکوین، که نسبت به حرکت‌های کوتاه مدت قیمت حساسند، تا حد زیادی پس از سقوط قیمت‌ها در پی افت قیمت این رمزارز ضرر کرده‌اند. 

سرمایه گذاران کوتاه مدت بیتکوین با زیان‌های سنگین مواجه می‌شوند

بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، بدترین عملکرد خود را از نوامبر ۲۰۲۲ به ثبت رساند و هفته گذشته با کاهش بیش از ۱۰ درصدی به زیر ۲۶ هزار دلار رسید. بر اساس داده‌های ردیابی شده توسط پلتفرم تحلیل داده‌های Glassnode، حدود ۸۸/۳ درصد از موجودی بیت کوین که متعلق به سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت یا سرمایه‌گذارانی با آدرس‌های کیف پولی است که بیش از ۱۵۵ روز بیت‌کوین در اختیار نداشته‌اند، جزو زیان‌های محقق‌نشده به حساب می‌آید. به عبارت دیگر، حدود ۲/۲۶ میلیون بیت کوین از ۲/۵۶ میلیون بیت کوین در اختیار سرمایه گذاران کوتاه مدت (به ارزش ۶۶/۵ میلیارد دلار) هزینه خرید بالاتری نسبت به قیمت بازار دارند.

گلس‌نود در بولتن هفتگی خود که در ۲۱ آگوست منتشر شد، خاطرنشان کرد: «افزایش شدید در زیان‌های عرضه‌نشده سرمایه‌گذاران کوتاه مدت به دنبال «شدیدترین روزهای بازار» از جمله مه ۲۰۲۱، دسامبر ۲۰۲۱ و هفته جاری است. از ۲/۵۶ میلیون بیت کوین که توسط این دسته از سرمایه‌گذاران نگهداری می‌شود، فقط ۳۰۰ هزار بیت کوین (۱۱/۷ درصد از این بیت کوین‌ها) همچنان سودآور هستند.

نمودار قیمت بیتکوین و عرضه و زیان سرمایه گذاران کوتاه مدت
نمودار قیمت بیتکوین و عرضه و زیان سرمایه گذاران کوتاه مدت – منبع: Glassnode

یک بازار ضعیف می‌تواند در نتیجه فشار فروش ناشی از از دست دادن سرمایه گذاران کوتاه مدت، رسیدن به سود را دشوار کند. در واقع، این روند فعلی در بازار است. طبق آمار پلتفرم گلس‌نود، جریان بیت‌کوین متعلق به سرمایه گذاران کوتاه مدت بیتکوین با هزینه‌های خرید بالاتر از نرخ بازار به صرافی‌های ارزهای دیجیتال، یا حجم این دسته از سرمایه‌گذاران که به صرافی‌های ارزهای دیجیتال سرازیر می‌شود، اخیراً افزایش یافته است.

سرمایه‌گذاران معمولاً زمانی که می‌خواهند موقعیت‌های خود را نقد کنند یا از آن‌ها به عنوان حاشیه در تراکنش‌های مشتقه استفاده کنند، دارایی‌های خود را از کیف پول شخصی به کیف‌های صرافی ارزهای دیجیتال منتقل می‌کنند. گلس‌نود درباره این وضعیت اظهار نظر کرد و گفت: «این هفته شاهد بیشترین زیان در سرمایه‌گذاران کوتاه مدت در رابطه با فروش در سطح ۱۹۸۰۰ دلار در ماه مارس بودیم. این موضوع نشان می‌دهد که آنها هم تا حد زیادی سرمایه خود را از دست می‌دهند و هم به میزان فزاینده‌ای نسبت به قیمت‌ها حساس می‌شوند.

خطری در کمین بازار ارزهای دیجیتالی 

ایلان سولوت، رئیس مشترک دارایی‌های دیجیتال در Marex Solutions، گفت که ضررهای غیرقابل تحقق سرمایه گذاران کوتاه مدت بیتکوین در حال حاضر یک مسئله حیاتی برای بازار است. سولوت اظهار داشت: «مسئله واقعی در اینجا چشم‌انداز شکننده بازار برای بیت کوین است، زیرا سرمایه گذاران کوتاه مدت در حال حاضر هم از نظر قیمت و هم از نظر روایت زیان کرده‌اند.»

سولوت تاکید کرد که صندوق ETF بیت کوین در بحبوحه افزایش بازده اوراق قرضه و شرایط دشوار نقدینگی هنوز شانس دریافت تاییدیه از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را دارد، اما او افزود که این تصمیم مثبت به طور مداوم به تعویق افتاده است. وی افزود: «تقریباً ۹۰ درصد از سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت (کمتر از ۱۵۵ روز) زیان‌های تحقق‌نشده‌ای را تجربه می‌کنند که اغلب با فشار فروش همراه است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا