اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

بیتکوین ۶۹ هزار دلاری پیش از رویداد هاوینگ

شاخص قدرت نسبی و رویداد هاوینگ؛ دو کاتالیزور موثر بر افزایش قیمت بیتکوین

 

داده‌های چرخه‌های قبلی هاوینگ به‌عنوان یک ابزار کلیدی تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که بیت کوین در هشت هفته منتهی به پاداش هاوینگ، بیش از ۳۰ درصد رشد می‌کند. چهارمین هاوینگ بیتکوین قرار است در ۱۹ آوریل برگزار شود.

شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه بیتکوین از عدد ۸۰ عبور کرده است، آستانه‌ای که از لحاظ تاریخی سود ۶۰ روزه بیش از ۵۰ درصد را پیش‌بینی کرده است.

بیت‌کوین (BTC) چند ماه بسیار درخشان را پشت سر گذاشته است، به طوری که گاوهای بازار ارزهای دیجیتالی رشد دوباره دلار آمریکا و بازدهی خزانه‌داری را نادیده گرفتند تا ارز دیجیتال پیشرو را به بالاترین سطح از اواخر سال ۲۰۲۱ برساند.

در حالی که عقب‌نشینی قیمت محتمل به نظر می‌رسد، به نظر می‌رسد روند صعودی گسترده‌تر ادامه یابد، با بازبینی مجدد قیمت‌ها و فراتر رفتن از رکورد بالای ۶۹۰۰۰ دلار قبل از هاوینگ بیتکوین در تاریخ ۱۹ آوریل رخ می‌دهد.

این پیامی است که 10X Research پس از مطالعه داده‌های گذشته و یک شاخص تحلیل فنی به نام شاخص قدرت نسبی (RSI) دریافت کرده است. در این خبر تحلیلی این دو شاخص مهم را با جزئیات بیشتر بررسی می‌کنیم.

روند صعودی بیتکوین پیش از رویداد هاوینگ

این نظریه که بیتکوین، ارز دیجیتال پیشرو از نظر ارزش بازار، ۱۲ تا ۱۶ ماه قبل از رویداد هاوینگ پیش از آغاز مجدد روند صعودی به پایین‌ترین قیمت خود می‌رسد و روند صعودی کمی پیش از هاونیگ و یک سال پس از هاوینگ روند صعودی را از سر می‌کیرد، تا به حال به خوبی تثبیت شده است.

از همه مهمتر برای معامله‌گران، سه چرخه قبلی که حول محور هاوینگ بود، نشان می‌دهد که قیمت‌ها در هشت هفته منتهی به رویداد چهارساله بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است، که سرعت گسترش عرضه را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. رویداد هاوینگ در ۱۹ آوریل پاداش هر بلوک را از ۶/۵ بیتکوین به ۳/۲۵ کاهش می‌دهد.

مارکوس تیلن، بنیانگذار 10X Research د رمصاحبه اخیر خود گفت: «قیمت بیتکوین در ۶۰ روز منتهی به هاوینگ به طور متوسط ۳۲ درصد افزایش می‌یابد.»

در زمان انتشار این خبر، بیتکوین نزدیک به ۵۲۰۰۰ دلار معامله می‌شود. افزایش ۳۲ درصدی از این سطح قیمت، مطابق با داده‌های گذشته، به این معنی است که قیمت‌ها می‌توانند نزدیک به رکورد ۶۹ هزار دلار در روز هاوینگ یا قبل از آن برسند.

همانطور که شواهد سه چرخه قبلی هاوینگ بیتکوین نشان می‌دهد، هر چه به رویداد هاوینگ بیت کوین نزدیکتر می‌شویم، احتمال افزایش قیمت این رمزارز بیشتر می‌شود. این تصور بدون شک به جامعه TradeFi تزریق می‌شود، که به شدت این ETFهای بیت کوین را قبل از هاوینگ خریداری می‌کنند.

جریان‌های قوی به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مستقر در ایالات متحده، نشان‌دهنده روحیه صعودی در میان سرمایه‌گذاران سنتی است. این ETF های تنظیم شده به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا در معرض ارزهای دیجیتال قرار بگیرند و از دردسر ذخیره کوین‌ها عبور کنند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) رویکردی صعودی دارد

RSI که توسط J. Welles Wilder توسعه داده شده است، یک شاخص حرکت است که سرعت و تغییر حرکات قیمت را در یک دوره معین، معمولاً ۱۴ روز، هفته یا ماه اندازه‌گیری می‌کند. نرخ بالای ۷۰ نشان‌دهنده یک حرکت صعودی قوی در قیمت‌ها است.

یک هفته پیش، RSI چهارده روزه بیتکوین برای اولین بار از دسامبر از رقم ۸۰ عبور کرد. طبق تحقیقات 10X، دوازده مورد از ۱۴ سیگنال RSI قبلی، روندهای صعودی شتابی را پیش‌بینی کرده بودند که در ۶۰ روز بعد میانگین افزایش ۵۴ درصدی را ایجاد کردند.

تیلن خاطرنشان کرد: «به عنوان یک مرجع، بیتکوین در زمان راه‌اندازی آخرین سیگنال با قیمت ۴۸۲۹۴ دلار معامله شد و اگر تاریخچه (میانگین بازدهی + ۵۴ درصد در ۶۰ روز) را به‌عنوان راهنما درنظر بگیریم، بیتکوین می‌تواند بر اساس این سیگنال به ۷۴۶۰۰ دلار برسد.

البته باید این نکته را نیز درنظر بگریم که عملکرد گذشته نتایج آتی را تضمین نمی‌کند و عوامل کلان اقتصادی می‌توانند به تنهایی روندهای جدیدی را ایجاد کنند یا شکست دهند.

با این اوصاف، تصویر کلان کنونی به دلیل اجرای سیاست مالی ایالات متحده در سال‌های اخیر، از افزایش ریسک‌پذیری حمایت می‌کند. گلدمن ساکس پیش‌بینی پایان سال خود را برای S&P 500 با استناد به انتظارات برای رشد اقتصادی قوی جهانی و کاهش ارزش دلار، ۴ درصد افزایش داد و به ۵۲۰۰ رساند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا