اخبار بیت کویناخبار بین الملل

افزایش پذیرش بیتکوین درمیان خرده‌فروش‌های بریتانیا

افزایش پذیرش بیتکوین به‌عنوان راه‌حل کسب‌وکارهای کوچک برای بالابودن نرخ تورم در بریتانیا

 

با بالا بودن نرخ تورم در بریتانیا و کاهش نرخ‌های بهره بانکی، کسب‌وکارهای کوچک به راه‌حل‌های جدید برای پس‌انداز پول روی آورده‌اند.

یک خرده فروش آنلاین فرش و کفپوش مستقر در بریتانیا بیت کوین را خریداری کرده و آن را در ترازنامه خود قرار داده است و دنباله‌رو شرکت‌های بزرگی همچون تسلا، میکرواستراتژی و رئال بدفورد است.

پل بروستر، مدیرعامل Flooring Hut در صحبت با کوین تلگراف در این باره توضیح داد: «ما بیتکوین را به‌عنوان یک دارایی می‌بینیم که احتمالاً بهترین پتانسیل را برای رشد ذخایر سرمایه ما در حال حاضر دارد.»

او توضیح داد که شرکت تصمیم گرفت ذخایر نقدی خود را در یک حساب بانکی نگه ندارد، زیرا بیتکوین می‌تواند بیشترین پتانسیل را برای بازدهی فراهم کند و در نهایت ارزش بهتری را برای مشتریان به ارمغان بیاورد.

طبق گفته Companies House، آژانس دولتی که ثبت شرکت‌های بریتانیا را انجام می‌دهد، حساب‌های Flooring Hut از سال ۲۰۲۳ دارای ذخایر نقدی ۷۵۱۰۵ پوندی بود که در زمان نگارش این خبر می‌توانست تقریباً ۳/۳ بیتکوین بخرد.

پذیرش بیتکوین و دارایی‌های نقدی Flooring Hut
دارایی‌های نقدی Flooring Hut – منبع: gov.uk

علاوه بر این، این شرکت فقط بیتکوین معامله می‌کند. بروستر توضیح داد که «بیتکوین به خودی خود یک طبقه دارایی حساب می‌شود» و گفت که شبیه «طلای دیجیتال» است. در حالی که بروستر و همکارانش در سطح شخصی علاقه‌مند به فضای گسترده‌تر ارزهای دیجیتال هستند، بروستر اشاره کرد: «به این زودی برنامه نداریم این طبقه دارایی را در ترازنامه Flooring Hut قرار نمی‌دهیم».

شرکت Flooring Hut سکه‌ها را با شرکت‌های رمزنگاری مانند صرافی کوین بیس یا FTX که اکنون ورشکست شکسته‌اند، نگهداری نمی‌کند.

بروستر توضیح داد که این تصمیم جسورانه خرده‌فروش آنلاین که در صنعت فرش ۲ میلیارد پوندی فعالیت می‌کند، به‌طور ویژه شگفت‌انگیز است، زیرا این یکی از بخش‌هایی است که در آن کاربرد فناوری به شدت کمبود داشته است.

بروستر تصویر منفی بیت کوین را در رسانه‌های اصلی خبری درک می‌کند و می‌گوید: «باید به خاطر داشته باشید که مردم از آنچه در رسانه‌ها می‌خوانند، مفاهیمی را برای خود ترسیم می‌کنند. وقتی کلمه بیت کوین را می‌بینند، پیش خودشان فکر می‌کنند، آیا این شرکت قانونی است؟» 

با این حال، کسب‌وکارها در سراسر بریتانیا به دنبال راه‌های نوآورانه برای سرمایه‌گذاری هستند، زیرا پول نقد در بانک تحت تورم بالا کاهش می‌یابد. بریتانیا و واحد پول آن، پوند، شدیدتر از اتحادیه اروپا آسیب می‌بینند. همانطور که بروستر توضیح می‌دهد، مدیریت یک کسب‌وکار در سال ۲۰۲۳ در چنین شرایط اقتصادی دشواری به معنای «پیشرو بودن» است.

«برنامه این است که دوباره دارایی بیتکوین خود را در شرکت سرمایه‌گذاری کنیم، که ارزش بیشتری از نظر مالی برای مشتریان ما به همراه دارد و می‌تواند مزیت رقابتی ما نسبت به رقبایمان باشد.»

این شرکت در حال حرکت در مسیر استاندارد بیت کوین است–ایجاد یک کسب‌وکار با در نظر گرفتن بیت کوین. در مرحله بعد، اجرای پرداخت‌های شبکه لایتنینگ بیت کوین را برای تکمیل گزینه‌های پرداخت آنلاین مسترکارت، ویزا و پی پال خود بررسی خواهد کرد.

پرداخت با بیت کوین یک روند کوچک اما رو به رشد در بریتانیا است، به خصوص که شبکه لایتنینگ کارمزدهای کمتری را نسبت به سیستم‌های ارائه‌دهنده پرداخت فعلی ارائه می‌دهد.

قیمت هر بیت کوین در سال ۲۰۲۳ به صورت پوند انگلیس بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است که از ۱ ژانویه از ۱۳۷۰۰ پوند شروع می‌شود. با این وجود، بیت کوین همچنان بی‌ثبات است. قیمت امروز ۲ درصد اصلاح شد، در حالی که برخی از تریدرها پیش‌بینی می‌کنند که قیمت در بازه زمانی کوتاه‌مدت به ۱۹ هزار دلار کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا