اخبار اتریوم

تأیید ETF اسپات اتریوم چه تأثیری بر قیمت ETH خواهد داشت؟

بازار کریپتو همچنان در انتظار تایید ETF اتریوم

 

با تایید ETF اسپات بیتکوین و ثبت درخواست ETF اسپات اتریوم (ETH)، کاربران و فعالان بازار کریپتو انتظار دارند که دومین رمزارز بزرگ جهان، از راه‌اندازی ETF اسپات سود ببرد. اما واکنش بازار ممکن است نسبت به آنچه که پس از تأیید ETF اسپات بیتکوین مشاهده شد، متفاوت باشد.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در ماه مه ETF اسپات اتریوم را تأیید کند. اما حرکت قیمت ETH ممکن است نسبت به روند قیمت بیتکوین پیش از تأیید ETF کمتر دچار نوسان شود.

به گفته JPMorgan، قیمت اتریوم از ۹ نوامبر، زمانی که بلک راک برای اولین بار صندوق اتریوم iShares را خریداری کرد، ۲۰ درصد افزایش یافته است. این میزان کمتر از رشد ۵۵ درصدی است که بیتکوین پس از اینکه BlackRock برای اولین بار برای یک صندوق ETF اسپات بیتکوین درخواست کرد، تجربه کرد.

تحلیل گر JPMorgan کنت ورثینگتون در این باره گفت: «تصور ما این است که ETF اسپات اتریوم کمتر از همتای بیتکوین خود باعث ایجاد جو در جامعه کریپتو شود، که احتمالا به دلیل مارکت کپ پایین‌تر است و همچنین این فاکتور مهم که این اولین ETF نیست.

بر اساس گفته تحلیلگران، کمبود شور و شوق ممکن است به دلیل عدم اطمینان قانونی در مورد وضعیت اتریوم به عنوان یک اوراق بهادار باشد. بر اساس گفته نیکو کوردیرو، مدیر سرمایه‌گذاری Strix Leviathan، وضعیت بیتکوین به عنوان یک کالا و یک اوراق بهادار روشن بود. JPMorgan تخمین می‌زند که «احتمال بیشتر از ۵۰ درصد» برای تأیید صندوق ETF اسپات اتریوم تا ۲۳ مه، مهلتی که SEC برای تأیید یا رد درخواست Ark/21Shares دارد، وجود ندارد.

اوئن لائو، تحلیلگر Oppenheimer، گفت که احتمال زیادی وجود دارد که ETF اتریوم تأیید شود و ممکن است قبلاً در انتظارات بازار لحاظ شده باشد. او در مصاحبه خود با CNBC گفت: «من انتظار دارم که هیجان برای ETF اتریوم نسبت به بیتکوین کمتر باشد».

پس از پیروزی گری اسکیل در برابر SEC در تابستان گذشته، صنعت اکنون یک نقشه راه دارد که در صورت رد ETF اتریوم بتواند به آن تکیه کند.

شونکلر باور دارد که هر هیجانی که قبل از تأیید احتمالی ETF اتریوم ایجاد شود، «کمتر غیرعملی» خواهد بود و بخش زیادی از آن قبلاً در قیمت لحاظ شده است. «چون ما قبلاً از بیتکوین درس گرفته‌ایم، فکر می‌کنم واکنش احتمالاً کمتر از آنچه که در مورد بیتکوین دیده‌ایم، شدید خواهد بود».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا