آموزش صرافی ها

صرافی کوکوین (KuCoin Exchange):

 

مقدمه:

بنیان گذاران صرافی کوکوین مایکل گن (Michael Gan) و اریک تنگ (Eric Tang) نام دارند. ایده تاسیس این صرافی از آنجا شروع شد که مایکل تصمیم گرفت مقداری از بیت کوین هایی که استخراج کرده بود را در Mt. Gox بفروشد. در آن زمان Mt. Gox بزرگترین صرافی بیت کوین بود. مایکل متوجه شد که کار کردن با این پلتفرم برای تازه کاران بسیار سخت است. با گذشت زمان و پیشرفت صنعت بلاک‎چین، مایکل و اریک دریافتند که این سیستم اقتصادی دیجیتالی جدید تنها متعلق به قشر اقلیت و ثروتمندان نیست، بلکه به زودی همه اقشار را در بر خواهد گرفت. بنابراین آنها در اواخر سال 2013 اولین کد های پلتفرم کوکوین را در کافه ای نوشتند. هدف آنها طراحی یک صرافی کاربر-دوستانه بود که بوسیله آن عموم مردم بتوانند با دنیای کریپتو در ارتباط باشند.

معرفی کوکوین:

در سپتامبر 2017، پلتفرم کوکوین رسماً کار خود را آغاز کرد. کوکوین یک صرافی ارز دیجیتال است که که در آن میتوان به خرید، فروش و معامله (trade) کردن کریپتو پرداخت. دفتر مرکزی کوکوین در سیشل واقع شده است. این صرافی کاربرانی از سراسر دنیا دارد. کوکوین از بیش از 700 دارایی دیجیتال (بیش از ۶۰۰ ارز دیجیتال) پشتیبانی میکند. در حال حاضر این صرافی خدمات ارزی متنوعی به 18 میلیون کاربر خود در 207 کشور و منطقه ارائه میدهد؛ از جمله معاملات نقدی (Spot Trading)، معاملات مارجین (Margin Trading)، معاملات نظیر به نظیر (P2P Trading)، معاملات آتی (Futures Trading)، استیکینگ (Staking) و وام دهی (Lending). بنابراین صرافی کوکوین این امکان را به کاربران میدهد که در کنار معاملات ساده، معاملات پیشرفته تری نیز انجام دهند. کوکوین از منظر حجم معاملات انجام شده در آن پنجمین صرافی بزرگ دنیا محسوب میشود. در این صرافی امکان سودآوری از طریق استیکینگ دارایی ها (قرض دادن و دریافت سود) نیز وجود دارد. از ویژگی های شناخته شده کوکوین پلتفرم کاربر-محور آن است که استفاده از آن آسان است. این صرافی در هر معامله هزینه ای میان 0.0125% تا 0.1% دریافت میکند که در مقایسه با دیگر صرافی ها هزینه خدمات کمتری محسوب میشود.

کوکوین دارای قسمتی به نام Windvane برای مینت کردن NFTs و قسمتی به نام Wonderland برای بازی های کریپتو و کار با NFT های مرتبط با بازی های کامپیوتری (IGO NFTs) است. این صرافی همچنین دارای بات های معامله (trading bots) است که با استفاده از آنها کاربران میتوانند بدون فعالیت در معاملات و با استراتژی های اتوماتیک در معاملات سود بدست آورند. استفاده از این بات ها برای کاربران کوکوین رایگان و آسان است و باعث صرفه جویی در زمان کاربران میشود. کوکوین توکن دیجیتال خود با نماد KCS را دارد  که در حال حاظر ارزشی برابر با 10.78 دلار آمریکا دارد.

جالب است بدانید! صرافی کوکوین در کشور آمریکا مجوز کار ندارد، اما برای ایرانیان گزینه ایده آلی محسوب میشود زیرا استفاده از آن احتیاجی به فیلترشکن ندارد.

بهتر است بدانید! به گفته سایت Investopedia، یکی از نکات منفی صرافی کوکوین نظرات منفی کاربران آن است. این بدین معنی نیست که اکثریت کاربران از استفاده از این صرافی رضایت نداشته باشند، اما باید در نظر داشت که برخی کاربران با مسائلی مانند برداشت (withdrawal)، خدمات مشتری و دستکاری بازار (Market Manipulation) مشکل داشته اند.

معاملات (Trading) در کوکوین:

در معاملات کوکوین، سرویس پیشرفته API راهی آسان به کاربران ارائه میدهد که بوسیله آن استراتژی برنامه نویسی شده و امنی برای انجام معاملات خود بیابند. کوکوین قابلیت پشتیبانی از یک میلیون تراکنش در ثانیه را دارد. بالاترین حجم معاملات روزانه در کوکوین حدود ۵۰۰ میلیون دلار آمریکا با کمترین شکاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش (bid-ask spread) در صنعت رمزارز است. مارجین تریدینگ در کوکوین رمزارز های متنوعی مانند BTC، ETH و KCS را ساپورت میکند. همچین کاربران کوکوین قابلیت خرید رمزارز با بیش از ۵۰ ارز فیات را دارند. کوکوین برای کاربران VIP خود تخفیف قابل ملاحظه ای در نظر میگیرد.

قرارداد های آتی در کوکوین:

طبق قرارداد های آتی، طرفین موظف اند دارایی تعریف شده را در زمان مشخصی در آینده و با قیمت مشخصی خرید و فروش کنند. به عنوان مثال، یک تریدر میتواند روند قیمت یک ارز دیجیتال را در آینده پیش بینی کرده و بر اساس این قرارداد در آینده سود یا زیان کند. کوکوین یکی از بزرگترین صرافی هایی است که امکان مشارکت در قراردادهای آتی را برای تریدرها فراهم می آورد.

در کوکوین مکانیزمی هوشمندانه برای جلوگیری از لیکویید شدن یا بسته شدن حساب های معاملاتی وجود دارد. این صرافی برای جلوگیری از لیکویید شدن غیر معمول، از قیمت ۶ صرافی برای تعیین قیمت شاخص استفاده میکند. کوکوین اولین صرافی است که از قراردادهای لایت ورژن (lite version) استفاده میکند. کار کردن با این سیستم بسیار سریع و آسان است: زمان ثبت نام کردن برای کاربران ۳۰ ثانیه و زمان یادگیری ترید کردن با قراردادها یک دقیقه است. در این صرافی حداقل میزان سرمایه گذاری یک دلار است و تا x۱۰۰ اهرم (leverage) ساپورت میشود: به این معنی که تریدرها میتوانند از این قابلیت استفاده کنند که میزان سود حاصل از معاملات ۱۰۰ برابر شود؛ البته باید توجه داشته باشید که این بدین معنی است که در صورت زیان، مقدار ضرر نیز صد برابر میشود.

منابع:

https://www.kucoin.com/

https://www.investopedia.com/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا