اخبار بیت کوین

به گفته بلومبرگ دوران طلایی بیتکوین به سر آمده است

نوسانات بیت کوین در برابر طلا همچنان در حال کاهش است.

 

به گفته مایک مک گلون استراتژیست ارشد بلومبرگ، به نظر می‌رسد دوران طلایی بیتکوین به پایان رسیده و نوسانات بیتکوین همچنان در برابر طلا در حالی کاهش می‌یابد که ریسک سرمایه‌گذاری روی طلا کمتر شده است. 

همانطور که عملکرد قیمت بیت کوین نشان می‌دهد، نوسانات بیت کوین در چند سال اخیر به شدت کاهش یافته است. مایک مک گلون می‌گوید که نوسانات بیتکوین همچنان برای کاهش جا دارد که باعث می‌شود ریسک نسبی بالاترین ارز دیجیتال به طور مداوم کاهش پیدا کند. با این حال، در مقایسه با نوسانات ذخیره ارزش متعارف–یعنی طلا–نوسانات بیتکوین همچنان بالاتر است.

همگرایی نوسانات بیتکوین به طلا

مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کلان در بلومبرگ اینتلیجنس، در ۲۱ آگوست داده‌های مربوط به همگرایی نوسانات بیتکوین به طلا را به اشتراک گذاشت. به گفته مک گلون، نوسانات بیت کوین در برابر طلا همچنان در حال کاهش است و نسبت به اکثر دارایی‌های سنتی فضای بیشتری برای کاهش دارد. کاهش نوسانات بیت کوین همچنین باعث کاهش ریسک نسبی سایر ارزهای دیجیتالی شده و ریسک آن را کمتر می‌کند.

«نوسانات ۹۰ روزه بیتکوین در مقایسه با طلا هنوز نسبتاً بالا است، اما با اوج خود در سال ۲۰۱۸ که حدود ۱۲ برابر ارزش فعلی بود، فاصله زیادی دارد.»

بر اساس این گزارش، دوران طلایی بیتکوین به پایان رسیده است. ممکن است به دلیل کاهش قابل توجه نوسانات، بیتکوین شاهد جهش ناگهانی قیمت یا حرکت سریع به بالاترین سطح تاریخی خود نباشد.

بیت کوین شاهد پذیرش رو به رشد در صنعت مالی سنتی است، به ویژه پس از ثبت نام ETF بیت کوین توسط بلک راک. معاملات فیوچرز، آربیتراژ با استراتژی cash-and-carry، و وجوه قابل معامله در مبادله از نشانه‌های رشد در بازار ارزهای دیجیتال به حساب می‌آیند.

عوامل کلان و ساختار ضعیف تحلیل تکنیکال بر قیمت بیت کوین فشار وارد می‌کند. برنامه صندوق ذخیره فدرال (فدرال رزرو) برای ادامه افزایش نرخ بهره و حرکت شاخص دلار آمریکا (DXY) به ۱۰۳/۵۰ باعث شد قیمت بیت کوین اخیراً سقوط کند.

به گفته علی مارتینز، تحلیلگر محبوب رمزارز، هر بار که بیت کوین در ۱۰ سال گذشته به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه می‌رسید، قیمت واقعی را تاچ می‌کرد. در حال حاضر، قیمت واقعی حدود ۲۰۳۵۰ دلار است.

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۰/۵ درصد افزایش پیدا کرد و در حال حاضر با قیمت ۲۶۰۹۰ دلار معامله می‌شود. پایین‌ترین و بالاترین قیمت ۲۴ ساعته به ترتیب ۲۶۰۰۴ دلار و ۲۶۲۶۰ دلار است. با این حال حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا