اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

با عرضه اولیه سهام XRP، قیمت آن به ۱۰ دلار می‌رسد—نظر تحلیلگران

احتمالاً ریپل در می ۲۰۲۴ تبدیل به یک شرکت عمومی می‌شود.


زمزمه‌هایی در دنیای کریپتو درباره شرکت آمریکایی Ripple Labs در جریان است. شرکت ریپل (XRP) از دسامبر ۲۰۲۰ درگیر شکایتی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بوده است. 

یکی از کارشناسان اقتصادی وال استریت درباره برنامه‌های احتمالی ریپل برای عرضه اولیه سهام (IPO) در سال آینده اظهار نظر کرده است. در این میان این سوال پیش می‌آید: اگر ریپل یک عرضه اولیه سهام یا IPO انجام دهد (یعنی از یک شرکت خصوصی به یک شرکت عمومی تبدیل شود)، آیا قیمت توکن XRP به ۱۰ دلار خواهد رسید؟ 

آیا عرضه اولیه سهام XRP در می ۲۰۲۴ انجام می‌شود؟ 

لیندا پی جونز، نویسنده پرفروش و کارشناس وال استریت، اشاره کرده است که ممکن است سال آینده عرضه اولیه سهام ریپل اجرا شود. جونز در طی مصاحبه‌ای با Linqto، درباره تاریخ‌های احتمالی که ریپل ممکن است عمومی شود صحبت کرده. او همچنین نظرات خود را در مورد قیمت احتمالی سهام ریپل به اشتراک گذاشته است. 

براد گارلینگ هاوس، مدیر اجرایی ریپل، برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ ایده پیشبرد مسیر عرضه اولیه سهام ریپل را مطرح کرد و گفت که این حرکت «یک تکامل طبیعی برای شرکت ما» خواهد بود.  

شایعات در مورد عمومی شدن ریپل زمانی شروع شد که این شرکت یک آگهی استخدام برای سمت «مدیر ارشد ارتباطات سهامداران» منتشر کرد. نقش و مسئولیت‌های فهرست‌شده برای کاندیدای مناسب بسیار منطبق با شیوه‌های تجاری یک شرکت عمومی بود. 

در حالی که ریپل به طور رسمی قصد خود را برای عمومی شدن این شرکت اعلام نکرده است، جونز معتقد است فشار سرمایه‌گذار ممکن است مدیران شرکت را به سمت این مسیر سوق دهد. او توضیح داد: «همانطور که گفتم، ریپل در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد و فکر می‌کنم سرمایه‌گذاران آنها خواهان خروج هستند و براد [گارلینگ‌هاوس] برای انجام این کار تحت فشار قرار می‌گیرد، حتی اگر به پول این عرضه اولیه سهام نیاز نداشته باشند.» 

از نظر جونز، ریپل به طور بالقوه می‌تواند IPO خود را در ۱۵ می ۲۰۲۴ راه‌اندازی کند. او خاطرنشان کرد که این زمان ایده‌آلی خواهد بود و توضیح داد: «من فکر می‌کنم اگر ریپل بخواهد سال آینده عمومی شود، اواسط ماه می زمان ایده‌آلی خواهد بود، دقیقاً در حدود ۱۵ می. به نظر من اگر همه چیز به خوبی پیش رود و آنها بخواهند شرکت را عمومی کنند زمان مناسبی خواهد بود. در صورتی که این اتفاق نیفتد، تصور می‌کنم تا سال ۲۰۲۵ اتفاق نخواهد افتاد.»

آیا XRP می‌تواند به ۱۰ دلار برسد؟

پیش‌بینی این تحلیگر کهنه‌کار وال استریت این است که افزایش قیمت تا ۱۰ دلار به چشم‌انداز اقتصادی گسترده‌تر بستگی دارد. او پیش‌بینی می‌کند که روند صعودی شدید با کاهش تورم و نرخ‌های بهره تقویت می‌شود و اینها محیطی مطلوب برای عرضه اولیه سهام ایجاد می‌کنند. 

برای برخی از فعالان بازار، عرضه اولیه سهام ریپل می‌تواند منجر به جلب توجه و کسب مشروعیت بیشتر شرکت از سوی سرمایه‌گذاران نهادی، بانک‌ها و صنعت مالی گسترده‌تر شود و این می‌تواند یک امتیاز غیرمستقیم برای ارز دیجیتال XRP باشد. 

چارت قیمت ریپل (XRP)
چارت قیمت ریپل (XRP) – منبع: CoinMarketCap

همانطور که می‌بینید، در زمان نگارش این خبر XRP پس از افزایش ۲ درصدی روزانه، با قیمت ۰/۶۲ دلار معامله می‌شود. اگر IPO ریپل موفقیت‌آمیز باشد، XRP می‌تواند به راحتی به مرز ۱۰ دلار برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا