اخبار آلت کوین هااخبار اتریوماخبار تحلیلی

چرا سولانا را قاتل اتریوم می‌دانند؟

سولانا می‌تواند ظرف یک هفته رکورد کارمزد تراکنش‌های اتریوم را تغییر بزند.

 

شبکه سولانا می‌تواند از لحاظ کارمزد تراکنش‌ها از اتریوم پیشی بگیرد.

به گفته دان اسمیت، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در Blockworks، سولانا می‌تواند همین هفته کارمزد تراکنش‌های اتریوم را تغییر دهد:

«سولانا، کارمزد تراکنش اتریوم و MEV ضبط شده را در این ماه یا شاید حتی این هفته، تغییر خواهد داد.»

حدأکثر ارزش قابل استخراج یا MEV، به سودهایی اشاره دارد که عمدتاً از طریق معاملات آربیتراژ روی پروتکل‌ها به دست می‌آیند. MEV حدأکثر مقداری را که می‌تواند توسط یک کاربر یا گروهی از کاربران از یک بلاکچین استخراج شود، اندازه‌گیری می‌کند.

علاوه بر این، طبق پست اسمیت در X، ارزش کل اقتصادی ۲/۸ میلیون دلاری سولانا، نزدیک به ارزش اقتصادی ۳/۱ میلیون دلاری اتریوم در ۷ می بود:

«ارزش کل اقتصادی یعنی کل هزینه‌های تراکنش + MEV ضبط شده به شاخص‌های بازگشت. دیروز این رقم برای اتریوم: ۳,۱۶۵,۷۷۲ دلار، و برای سولانا: ۲,۸۰۳,۳۱۳ دلار بود.»

ارزش کل اقتصادی سولانا و اتریوم
ارزش کل اقتصادی سولانا و اتریوم – منبع: Dan Smith

با این حال، کارمزد تراکنش روزانه سولانا هنوز با اتریوم فاصله زیادی دارد. طبق داده‌های DefiLlama، اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲/۷۵ میلیون دلار کارمزد ایجاد کرده است و سولانا ۱/۴۹ میلیون دلار.

TVL سولانا و اتریوم
TVL سولانا و اتریوم – منبع: DefiLlama

با نگاهی به ارزش کل قفل شده (TVL)، مبلغ ۳/۹۴ میلیارد دلاری سولانا در TVL، هنوز حدود ۷/۴ درصد از ۵۳ میلیارد دلار TVL شبکه اتریوم است.

آیا سولانا واقعا «قاتل اتریوم» است؟

سولانا در مارس ۲۰۲۰، با توان عملیاتی ۵۰ هزار تراکنش در ثانیه (TPS) روی شبکه اصلی راه‌اندازی شد.

برخلاف رویکرد چندپارچه اتریوم، رویکرد یکپارچه سولانا، با هدف ایجاد مقیاس‌پذیری و هزینه‌های پایین بعنوان یک شبکه بلاکچین مستقل است.

با این حال، رویکرد سولانا با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد. در ابتدای آوریل، تقاضا برای میمکوین ها باعث شد که تقریباً ۷۵ درصد از تراکنش‌های سولانا با شکست مواجه شوند، زیرا شبکه توانایی رسیدگی به تقاضای زیاد را نداشت.

طبق صفحه وضعیت سولانا، در ۶ فوریه، تولید بلوک در سولانا برای تقریباً پنج ساعت متوقف شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا